Кинокритик: Летният блокбъстър отдавна не е тази концепция със сезон и развлекателно кино
© Фокус
Той коментира най-очакваните през лятото заглавия. Най-големият хит на годината и най-касовият анимационен филм в историята е втората част на "Отвътре навън“ на Pixar. "Малко след него се появи и "Аз, проклетникът“ 4, който също е голям хит. Това са два много сигурни, строго развлекателни филми за цялото семейство, които се харесват и на деца, и на родители“, заяви Иванов.
Поредната част на "Ченгето от Бевърли Хилс“, която е с директна стрийминг премиера, по думите му влиза в упоритата тенденция да се експлоатира миналото и да се привлича аудитория чрез носталгия. "Филмът е и комедия, и екшън. Повече е насочен към мъжката аудитория, но не пречи да се види, защото макар да е нещо вече добре познато, то играе на сравнително сигурно“, коментира Благой Иванов.
"Каскадьорът“ е комбинация от екшън с романтичен елемент. Филмът обаче изпада бързо от бокс офиса. "Когато говорим за абсолютен 100-процентов екшън, тогава трябва да бъде споменат Джордж Милър – австралиецът, който в края на 70-те реално превърна Мел Гибсън в звезда с "Лудия Макс“. "Фюриоза“ е петият филм от тази сага. Той беше един от големите потенциални хитове на лятото. За съжаление той също беше изключителен касов провал. Може би просто закъсня много, защото манията около "Лудия Макс“ се възкреси през 2015 г. и през следващите няколко години беше нагорещена. Но пък успя да разгърне сагата, да разгърне света и да лансира образа на Фюриоза чрез предистория на персонажа.
Имаше доста сюжет във филма, което е неочаквано. "Фюриоза“ е филм, който може да се гледа независимо от останалите, защото се концентрира върху съвсем друг персонаж, макар и в същия свят“, разказа кинокритикът.
Той отличи "Туистърс“, който попада в жанра катастрофични филми. "Според мен е превъзходен и Глен Пауъл, който е една от големите изгряващи звезди в момента, пасва чудесно на една роля, която е много близка до ролята на Бил Пакстън от първия филм. Смятам, че "Туистърс“ е компетентен и не спекулира със зрелището.
Това е филм за климатични аномалии, без да има климатични проповеди“, отбеляза Благой Иванов.
"Дедпул и Върколакът“ е поредният добре калкулиран, опакован и програмиран продукт на "Марвел Студиос“, коментира той. Филмът се случва в момент, в който въпросната компания търпи загуби за милиарди. "Това е опит на "Марвел“ да се възкресят. Не смятам, че ще ги възкреси, но филмът е успешен“, допълни Благой Иванов.
Той коментира и част от заглавията, които предстои да излязат на големия екран до края на годината. "Пришълецът: Ромул“ на уругвайския режисьор Феде Алварес е заявка за връщане към корените на франчайза – с много насилие, мрак и съспенс. "Гладиатор“ е изключителен филм, много добре остарял. Ридли Скот обаче не е правил качествен филм от 10 години, посочи Благой Иванов. "Втората част на "Гладиатор“ на ниво трейлър изглежда като визуално пипнат и същевременно абсурден, с кошмарен избор на музика. Отново се експлоатира тази носталгия. Не смятам, че филмът е добър, нещата отиват в абсурдна посока“, коментира кинокритикът.
"Носферату“ на Робърт Егърс е римейк на шедьовъра на Фридрих Мурнау от 20-те години на миналия век. "Това ще е един от най-важните филми за годината“, смята Благой Иванов.
Филмът се очаква да излезе през декември.