Звуковият дизайн стои като нещо, което много малко хора, извън професионалните среди, се замислят как е построено, как им въздейства и като цяло как е решен даден филм, който им или не им е направил впечатление - музика и звукови ефекти. Това каза пред Благой Иванов в предаването "Сториборд“ на Радио "Фокус" Момчил Бонев, който е част от аудио подкаста "ФАК" (Филм/Албум/Книга), освен това той следва в момента в НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов", специалност "Звук".

По думите му киното е визуално изкуство и по това се различава от музиката и литературата: "Много е лесно да видим операторската работа, как изглежда един филм, но звукът е този, който може да направи филма отвъд реалността, да му предаде допълнителен пласт и да го направи по-релефен. Това е т. нар. "ниша на нърдовете".

Момчил Бонев добави, че хората не си дават сметка как е изглеждал един филм, когато е бил с чистите и сурови ефекти, записани на терен и колко плоско би стояло без тях.

Той подчерта, че специалност "Звук" в НАТФИЗ се преподава от 2016 година и тепърва се въвежда като дисциплина, специализирана за киното: "Преди това, може би, хората е трябвало да се оправят с каквото разполагат, без специализирано образование. Надявам се взискателнността да ни "побутне" да правим по-качествени проекти", уточни Бонев.

В аудиофайла може да чуете още каква оценка направи той на нашумелите напоследък филми - "Опенхаймер" и "Барби".