Известен солист в концерт на Български камерен оркестър - Добрич
©
"Пиетро Масса притежава тип музикална чувствителност, която по природа предпочита интимността и се стреми да открие най-дълбокия поетичен смисъл, съдържащ се в партитурата“. Патриция Фериалди (Il Piccolo)
Пианистът Пиетро Масса е роден през 1973 г. в Милано (Италия).
Завършва обучението си в Париж при Алдо Чиколини. Учи композиция в родния си град при Данило Лоренцини, Аделчи Амизано и Бруно Бетинели. След като завършва класическа филология в университета, Масса получава докторска степен по музикология от Берлинския свободен университет. От 1999 г. живее в Берлин. Оттам тръгва и международната му кариера като солист.
Пиетро Масса изнася концерти по целия свят, в много европейски страни, както и в САЩ, Уругвай, Бразилия, Казахстан, Япония, Турция и Украйна. В областта на камерната музика той работи с музиканти от Staatskapelle Berlin, със Струнния квартет на Рахманинов (Русия), със Струнния квартет Lamy (Япония) и с Quartetto di Venezia (Италия). Особено се интересува от италианския клавирен репертоар от 19-ти и 20-ти век.
След интензивно проучване на архива той преоткрива отдавна изгубената партитура на 2-ри концерт за пиано във фа мажор оп. 92 от Марио Кастелнуово-Тедеско във Филаделфия. Първото европейско изпълнение на произведението се състои с него като солист през септември 2009 г. с Берлинския симфоничен оркестър в Голямата зала на Берлинската филхармония. Capriccio Vienna издава CD като световна премиера. След издаването на неговия запис на живо на 3-тия концерт за пиано на Сергей Рахманинов (Genuin Classics, 2007), Пиетро Масса, заедно с Нойбранденбургската филхармония, издават Концерта за пиано, оркестър и мъжки хор от Феручо Бузони на CD в края на 2008 г. и получават Награда на критиката "Hessischer Rundfunk 2009. След този успех започва дългото му сътрудничество с диригента Стефан Малзев.
Малко по-късно запис на 2-ри концерт за пиано на Джузепе Мартучи (Crystal Classics, 2011) постига небивал успех. Репертоарът на Пиетро Масса с оркестър включва над 27 концерти за пиано, изпълнявани по целия свят с диригенти като Кристоф-Матиас Мюлер (Швейцария), Отмар Мага (Чехия), Феликс Караско (Мексико), Ендер Сакпинар (Турция), Виталий Куценко (Украйна) и Абзал Мухитдинов (Казахстан). Пиетро Масса редовно се изявява като с клавирни рецитали в Берлин (Philharmonie and Konzerthaus), Хамбург (Laeiszhalle), Мюнхен (Gasteig), Дюселдорф (Tonhalle и Robert Schumann Hall), Нюрнберг (Meistersingerhalle) и Щутгарт (Liederhalle).
В програмата ще прозвучи Адажио на Красимир Кюркчийски, композитор известен с майсторските обработки на български фолклор, които вплита в редица свои хорови и инструментални творби. Носител е на Голямата награда на конкурса за композиция "Парижки музикални седмици“ (1966) и други престижни отличия. Негови са оперите "Юла“ и "A votre sante“ (Наследството), балета "Козият рог“, Вариации върху тема от Хендел, Концерт за пиано №1, множество концерти за оркестър, камерна музика, хорови песни, театрална и филмова музика. Избраното Адажио за струнен оркестър изразява тревожността и сложната вътрешна драма на съвременния човек и завършва в духа на омиротворението.
Известната Сюита в старинен стил на Алфред Шнитке е създадена първоначално за цигулка и пиано. Впоследствие тя е аранжирана за различни инструменти и камерни формации. Като един от най-изпълняваните композитори на 20-ти век, Шнитке е известен с полистилистичната си техника, където смесва по един оригинален и органичен маниер барокова, класическа и модерна музика.
Моцартовият Концерт за пиано и оркестър № 24, до минор, К49 е написан през зимата на 1785-1786 г. Той е в три части - Алегро, Ларгето и Алегрето. Първата част е написана в традиционното сонатно алегро и има най-дългото въведение от всички негови инструментални концерти. Сонатното алегро се състои от експозиция с две контрастиращи теми, заключение на експозицията, разработка - това е централния дял на първата част и реприза. Втората част е Ларгето с възхитителна по своята простота и прелест тема. Третата част представлява тема с осем вариации и кода. Любопитно е, че Бетховен старателно е изучавал този концерт преди да напише своя Трети концерт за пиано и оркестър.
Програма:
Красимир Кюркчийски – Адажио
Алфред Шнитке – Сюита в старинен стил
Волфганг Амадеус Моцарт – Концерт за пиано и оркестър № 24, солист Пиетро Масса
Билети на касата на Концертна зала "Добрич“
понеделник – четвъртък, 10.00 – 17.30 ч., тел. 0899560602
Цена 10 лв., за пенсионери и учащи 5 лв.
пон | вто | сря | чтв | пет | съб | нед |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Неочаквано оттегляне часове преди процеса за убийството в Цалапиц...
21:01 / 04.11.2024
Правят нов опит за избор на омбудсман на Пловдив
21:00 / 04.11.2024
Пуснаха срещу 5000 лева мъжа, задържан за пожара, който отрови Пл...
21:00 / 04.11.2024
Симитли потъна в скръб! Отиде си прочут художник
20:00 / 04.11.2024
Столична община организира конференция за предизвикателствата пре...
19:06 / 04.11.2024
Училище от Свищов става посланик на Европейския парламент
19:00 / 04.11.2024
Актуални теми