"Пришълецът“ от 1979 г. е филм, който променя жанра. Британецът Ридли Скот взима това т. нар. “употребено" бъдеще, лансирано в "Star Wars“, и стига до абсолютната крайност да представи герои, които режисьорът нарича "тираджии в космоса“. Това каза кинокритикът Димитър Дринов в предаването за седмо изкуство "Сториборд“ на радио "Фокус“.

Много от елементите на "Пришълецът“ са на впечатляващо ниво, коментира той. "Това е комбинация от идеите на филма, гениалната режисура, гениалния дизайн на чудовището, митологията, която се изгражда, актьорите“, обясни кинокритикът, а водещият на предаването Благой Д. Иванов посочи, че "Пришълецът“ е феминистки, но не и активистки филм. "Това го прави толкова силен драматургично, защото Елън Рипли има времето да се развие като образ, да изгрее и да заслужи своето оцеляване, защото се оказва не просто по-адаптивна от всички останали човешки същества на борда на кораба, а по-хитра и от чудовището“, обясни той.

Седем години по-късно Джеймс Камерън прави продължението: "Пришълците“. Според Иванов вторият филм успява не само да разшири вселената на "Пришълецът“, а да развие и героинята. "Този филм наистина работи и като зрелище, и като развлечение, и като драматургия“, коментира той, а Дринов допълни: "Битката между екзоскелет и извънземно може да бъде изключително скучна, но тук е натоварена драматично, психологически, всякак“.

Третата част на филма е на режисьора Дейвид Финчър. "Тя изцяло зачерква предишния и се връща към оригинала, но по лош начин. Финчър прави визуално много добър, но драматургично надупчен филм“, смята Иванов. Четвъртата част, "Пришълецът: Завръщането“ на Жан-Пиер Жьоне, според водещия на “Сториборд" също има впечатляващи визуални сцени, "но не взима насериозно първоизточника и се отнася с подигравка към него“, подчерта Иванов. Дринов призна, че има смесени чувства към "Пришълецът: Завръщането“. Той определи Жьоне като визуално безупречен творец, който събира интересен каст, "но като че ли идеята да го направи малко по-разчупено и забавно тотално се изражда в пародия“.

"Пришълецът срещу Хищникът“, който излиза в две части, Иванов определи като пример за слабо кино, а "Прометей“ е завръщането на Скот към "Пришълецът“, но под формата на предистория. "Филмът имаше добри идеи, но също не беше перфектен. Бих казал, че чисто драматургично също е силно надупчен филм, но на идейно ниво предлага любопитни неща“, смята той, а според Дринов Скот отново прави шедьовър във визуално отношение, "макар да има бая моменти, които противоречат на здравия разум. Има неадекватно поведение от страна на героите, чисто сюжетно има неща, които са неправдоподобни. Това е филм, който със сигурност е компрометиран“, категоричен бе той.

Според Дринов най-слабият филм от поредицата е "Пришълецът: Завет“, който "влиза в една друга тема, която съществува тангентно в поредицата – за биологичното оръжие. Предпочитам част от произхода на злото в каквато и да е форма да остава мистерия – това за мен работи най-много. Не ми допада начинът, по който е представен. Филмът не е консистентен“, отсича критикът, а водещият Иванов го подкрепя: "Това е филм, който не просто се опитва да открие нова посока, но правейки го, той нарушава базисни правила и до голяма степен прецаква цялата митология, само и единствено с идеята да бъдем различни“.

"Пришълецът: Ромул“ с режисьор Феде Алварес е деветият и засега последен филм от поредицата, който този уикенд оглави щатския боксофис. Той се връща към корените на франчайза – с много насилие, мрак и хорър. Дринов сподели, че е останал със смесени чувства от филма. "Това за мен е някакъв софт римейк, желание за започване отначало. Подходът е да намерят начин да рестартират поредицата, като отдадат почит не само на първия, а на всички филми. За мен ще бъде интересно как ще продължат оттук насетне. Много се надявам да бъде нещо в стила на "Пришълците“ на Камерън, нещо, което досега не сме виждали. Виждам обаче възможност за разгръщане на военната фантастика, която ми липсва в поредицата“, заключи кинокритикът.