Продължаваме да се вълнуваме от добрите истории – отново и отново. Няма никакво значение доколко техниката успява да ни вкара в историята, защото всъщност го правят героите, историята и интерпретацията. Това каза издателят Гергана Димитрова в предаването "Сториборд" на радио "Фокус". Тя е редактор на книгата "Пиеси“ от Тенеси Уилямс, която събира три от знаковите творби на драматурга – "Стъклената менажерия“, "Трамвай "Желание“ и "Френският квартал“.

"Искахме да съберем на едно място три от знаковите му пиеси. Единствената пиеса, която не е излизала до този момент, е "Френският квартал“. Тя е единствената от големите му пиеси, която не е филмирана. Опитваме се да издаваме автори, които освен че са добри за поставяне, са добри и за четене. Това е литература, която достатъчно добре говори като книга, като постановка или като филм“, заяви Димитрова.

Водещият на предаването Благой Иванов определи Тенеси Уилямс като един от най-големите драматурзи на ХХ век заедно с Юджийн О`Нийл и Артър Милър. Много от неговите произведения са филмирани, като адаптацията често е на самия Уилямс. "Този човек е есенциален за киното, но и за театъра. Той печели награди не заради някакви квоти, а защото неговият фокус е чисто творчески – той създава произведения на изкуството, които са абсолютно непреходни“, подчерта Иванов.

Гергана Димитрова посочи "Трамвай "Желание“ като любимата й пиеса и екранизация по Тенеси Уилямс. Филмът е от 1951 г., негов режисьор е Елия Казан и е с участието на Марлон Брандо и Вивиан Лий. "Тенеси Уилямс дава страшно много препратки и подсказки на авторите. За него е много по-лесно да си представи как творбата ще стои на сцена или във филм и това му помага да работи върху сценариите. "Трамвай "Желание“ се превърна в любимата ми пиеса, когато гледах Джилиан Андерсън на лондонска сцена в ролята на Бланш Дьо Боа. Тя беше изключителна. Не можех да повярвам колко невероятно различна може да бъде една наистина добра актриса. Бланш Дьо Боа е изключително труден образ“, подчерта издателят.

Тя препоръча и филма "Котка върху горещ ламаринен покрив“ по пиесата на Уилямс. Режисьор е Ричард Брукс, а в ролите са Пол Нюман и Елизабет Тейлър. "Изключителен каст и продукция, филм от тези, които наистина остават... и отново филм, който дължи страшно много именно на своята драматургична основа“, допълни водещият на "Сториборд“, като препоръча и екранизацията на "Нощта на игуаната“ на режисьора Джон Хюстън и с участието на Ричард Бъртън и Ава Гарднър от 1964 г.

"Историите на Тенеси Уилямс се състоят от четирима души, които имат някакви взаимоотношения помежду си, толкова малко герои и толкова като че ли невидими конфликти между тях, които се съдържат много, много назад във времето, и трябва да усещаме повече, отколкото виждаме“, добави Гергана Димитрова.