Писател: Филмовата трилогия "Завръщане в бъдещето" е едно от най-добрите произведения в научно-фантастичния жанр
© Фокус
Интелигентният сценарий, страхотната динамика между актьорите, добрата режисура правят от "Завръщане в бъдещето" (Back to the Future) една незабравима класика. Първият филм от трилогията излиза през 1985 година, режисиран е от Робърт Земекис и е продуциран от Стивън Спилбърг, а сценарият получава номинация за "Оскар".
В първата част има много моменти, които са незабравими, като моментът, когато главният герой вижда за пръв път баща си, тогава тийнейджър, в едно кафене от 55-та година. Цялата динамика около зараждащата се връзка на родителите му, напрежението около завръщането му в своето време и идеята за машина на времето да се използва кола, всичко това е предадено по един гениален начин в първата част от трилогията.
"Във втората част на филма сюжетът за пътуване в бъдещето се разлиства много по-мащабно, като тук вече имаме пътуване 30 години напред във времето. Футуристичният вид на улици, коли, на самото градче тогава е много сладко и интересно да се наблюдава от днешна гледна точка", разказа писателят и допълни, че втората част е по-мрачна от първата, като героите, за да разрешат проблеми от втория филм, се връщат във времето от първия филм, и всичко става много оплетено и още по-интересно.
"Завръщане в бъдещето 3" се превръща в един научно-фантастичен уестърн, в който градчето Хил Вали представлява една улица с няколко сгради от двете страни. Според писателя третата част на филма е достоен завършек на цялата трилогия: сюжетната линия продължава, като главният антагонист отново присъства като главорез, който е обирал дилижанси със своята банда. Док Браун среща своята голяма любов. И в крайна сметка всичко завършва с хепиенд. И трите филма от поредицата остаряват много красиво", каза гостът.
Алън Силвестри е автор на невероятната музика в трилогията, като според Александър Цонков това е една от най-добрите колаборации между режисьор и композитор.
По думите му трилогията трябва да си остане такава, каквато е, и да няма продължения: "Според мен беше абсолютно достатъчно и абсолютно по един много достоен начин "Завръщане в бъдещето" се завърна на големия екран чрез филма "Играч първи, приготви се“, в който и "Делориън"-ът присъства, като разбира се има малки изменения. Но между другото интересен факт е, че за този филм на Спилбърг като изключение, много разумно изключение, музиката не е на Джон Уилямс, а именно на Алан Силвестри, и там присъстват елементи от главната тема на "Завръщане в бъдещето", което за мен е велико", допълни писателят.