Напоследък се наблюдават стъпки в правилна посока в българското кино с хитовите филми "Гунди – легенда за любовта“ на Димитър Димитров, "Без крила“ на Ники Илиев и съвсем новото заглавие "Клас 90“ на Бойко Боянов, които не само са направени добре, но и успяват да предложат човешка история, която да развълнува зрителите. Това каза в юбилейния стотен брой на предаването "Сториборд“ по радио "Фокус“ с водещ Благой Д. Иванов актрисата Параскева Джукелова.

По думите й българското кино има от всичко – "има и светлини, има и блато“. Джукелова сподели също, че й харесва ориентацията на режисьорите към зрителите, тъй като според нея кино се прави, за да може зрителят да влезе в салона. "Разбира се, ако това е комбинирано с някакви оригинални идеи, с нещо силно, което искаш да кажеш на хората в салона, тогава ще бъде още по-хубаво. Много е важно, когато правиш някакъв вид изкуство, да вложиш в него сърцето си и да имаш какво да кажеш, да имаш какво да изразиш. Важно е да имаш желание и страст да работиш по дадения проект и да имаш професионално отношение към ангажимента.“

За участието си във филма "Гунди – легенда за любовта“ актрисата сподели, че за нея това е специален проект, тъй като отдавна в българското кино не се е правил филм за човек, който е със статут на легенда. "За мен беше от една страна вълнуващо, от друга страна предизвикателство, защото всеки има своя Гунди и имахме опасения дали Гунди от екрана ще се срещне с представите на зрителите. Но пък всички работихме с изключителна любов и това се усещаше във въздуха. Професионализмът беше застъпен във всички звена – нямаше компромис по отношение на декор, на костюми, и това също допринесе много за автентичността на разказа.“

Образът в центъра на историята във филма "Без крила“, базиран върху реални събития, е с не по-малко драматична съдба. "Историята на Михаил е драматична, но тя е и много вдъхновяваща, също като при Гунди. Това е пример за един изключително ентусиазиран и позитивен човек, който въпреки физическите недъзи, с които се сблъсква, се бори и става шампион. Самият Михаил заразява с желание за живот и за случване на някакви неща. Филмът беше съвсем друг като обем, като финанси, като екип, но там също се усещаше желанието да се направят нещата максимално добре, което е много важно за един филмов проект,“ добави тя.

Дебютният пълнометражен филм на режисьора Бойко Боянов – "Клас 90“ – е много различен от другите два филма и е най-новият филм с участието на Параскева Джукелова. За него тя споделя, че това е филм за равносметката на няколко души от един випуск, които се срещат трийсет и няколко години след завършването си, където "смешното върви наред с тъжното, с трогателното, с гротескното. Получи ce филм, в който най-малкото хората от моето поколение може би ще се припознаят, а пък по-младите може би ще намерят за себе си някакви въпроси, на които да си отговорят.“

Актрисата сподели също, че в новото българско кино зависи от режисьора на филма дали всичко ще е организирано и оптимизирано предварително, което пък ще позволи да се избегне лутането по време на самия снимачен процес. Но според Джукелова импровизацията също е допустима, защото внася свежест в предварителните планове. "В българското кино винаги е имало място за импровизация, защото актьорът е също по някакъв начин съавтор на произведението, и такива едни точни хрумвания в посока на персонажа или на ситуацията, в която се намираме, някой път са даже по-хубави отколкото авторът се е досетил.“