Оля Ал-Ахмед: Людмил Тодоров остави толкова голяма следа в моя живот, че ме вдъхнови да му посветя цяла поема
© Фокус
"Миграцията на паламуда“, "Шивачки“, "Любовното лято на един льохман“, "Емигранти“ са само част от филмите, които Людмил Тодоров режисира. Той е и сценарист, както и автор на книгите "Да изгубиш Мечо Пух“, "Хроника на една любов“, "Хроника на едно пропадане“, "Шлеп в пустинята“, "С череша се задави косът“.
Поканата за участието в неговия филм "Миграцията на паламуда“ идва изневиделица, но е подействала като антидепресант за нея. Има много силна взаимовръзка между реалността и измислицата в този филм и по някакъв начин са в една спойка, влияят си взаимно и взаимно едното променя другото. "Той говореше малко, но когато кажеше нещо, казваше всичко. В моя собствен живот той остави толкова голяма следа, че ме вдъхнови да му посветя цяла поема, която влезе в моята стихосбирка "Огледало“, с тази поема завърших стихосбирката си "Филмът на живота“, защото Людмил Тодоров наистина беше един вдъхновител за всички нас, актьорите, които работихме с него. Той твърдеше, че киното трябва да е като дишането – естествено,“ разказа още тя.
Оля Ал-Ахмед разказа и за първата си среща с киното на 3-годишна възраст, когато бива забелязвана от българския режисьор Вили Цанков в Созопол и получава ролята на продавачката на рибки, позиционирана в един леген с риби за сериала за Васил Левски "Демонът на империята“. "Вили Цанков много ме хареса и впоследствие ме покани в няколко негови филма.“
Ролята й в "Рали“ по Стефан Дичев е една от главните женски роли – Клео, любимата на главния герой, я среща с големите актьори Джоко Росич, Георги Черкелов, Наум Шопов, с който си партнира и в "Демонът на империята“. А един от последните й филми е сериалът "Фамилията“, където освен нея участва и синът й в ролята на бодигарда. "И изведнъж на снимачната площадка виждам и бившия си съпруг, с когото не си говоря, и се учудвам какво прави той там. Ние се развеждаме, не си говорим, и вижте каква магия е киното – трябваше да изиграя неговата съпруга. Това беше уникална история – фамилията се събра във "Фамилията“,“ обобщи още Оля Ал-Ахмед.
"Играла съм на живо в постановката на Вили Цанков "Саломе“, където си партнирах с големия Коста Цонев. Вили Цанков ме подготви блестящо за ВИТИЗ и се успах за изпита. Просто не ми е било съдбата, аз щях да вляза във ВИТИЗ, и продължих ей така, аматьорски в киното,“ разказа още тя, като сподели още, че отдалечаването й от киното в последните години се дължи и на това, че в България няма роли за нейния типаж. "В българското кино има една доста рамкирана селекция. Ако тази селекция се разчупи, това статукво се разчупи, както направи Вили Цанков, както направи Людмил Тодоров, то тогава и българското кино ще стане малко по-цветно,“ изказа категоричното си мнение журналистът, писател и актьор Оля Ал-Ахмед.
пон | вто | сря | чтв | пет | съб | нед |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Уникален портрет на Караваджо бе показан за първи път в музей в Р...
20:15 / 25.11.2024
Актуални теми
Анкета
Не (15548) | 41% | |
Да, но отложено и превъртам реклами и съдържание (14028) | 37% | |
Да, гледам по традиционен начин (8545) | 22% | |