Комедиантът Дими Деянски: Загубата на паметта за миналото създава огромна пробойна в нашата образователна система
© Фокус
Той сподели, че времето, прекарано в Канада, му е дало достъп до космополитния и по-алтернативен хумор от цял свят, което му е помогнало страшно много да изгради своя начин на сатирично изразяване. "В стендъпа наистина Америка е несравнима почва, в която просто културата е вече на много нива развита. Говорим за една изключително развита вече сцена, където има адски много опън майк/open mic събития, има адски много активни комедианти, страхотна конкуренция, там масово са участията в шоукейс/showcase или групови шоута, които дори не се заплащат, а се правят само за видимост.“
Стендъпът много трудно може да го опаковаш и да го ползваш пак и пак. Ако не го гледаш на живо, изпуснал си го, поясни Дими Деянски. По думите му появата на YouTube е ключова за масовизацията на стендъпа. Водещият напредаването, Благой Иванов, изброи някои от най-великите имена от 70-те, 80-те и началото на 90-те години: Ричард Прайър, Дон Рикълс, Джордж Карлин, Еди Мърфи и Джим Кери, които се изявяват активно на стендъп сцената, но са познати и от малкия и от големия екран. Гостът пък сподели, че един от любимите му стендъп спешъли е Live at the Purple Onion на Зак Галифианакис – един от първите стендъп комедианти в зората на развитие на платформата Netflix, участвал и в комедийните филми "Последният ергенски запой“ (The Hangover) и "Път с предимство“ (Due Date), където играе заедно с Робърт Дауни-младши.
По думите на Деянски стендъп комедиантите много добре показват на екран своето изкуство не точно като професионални актьори, а често пъти с plug-нати роли, като по чудесен начин се получава колаборация между различните изкуства. Един от примерите, които комедиантът даде, е с Луи Си Кей, познат с многобройните си спешъли в Netflix и HBO, както и с едноименния си сериал – Луи (Loui), a водещият на предаването даде пример с невероятната стендъп стихия Робин Уилямс, който прави една от най-силните си роли в "Добрият Уил Хънтинг“ (Good Will Hunting), в който обаче образът му носи тъга.
Хуморът и стендъп комедията в частност от една страна могат да бъдат образователни, могат да тестват настроението, тона на обществото и на времето, в което това общество живее, но от друга страна обаче имат и терапевтичен характер. Примери за това са късните вечерни сегменти с нощните предавания в Америка, и водещите, като Дейвид Летърман – иконата за това, че можеш да си сериозен и смешен едновременно и да всяваш респект, както и Джими Фалън, Сет Майърс – едновременно добри комици и много успешни водещи на предавания.
Дими Деянски сподели още, че предстои финала на ежегодния организиран от Inside Joke турнир Open Mic Стендъп Турнир – състезание от 3 кръга, от които най-забавният комедиант на големия финал печели парична награда и покана за участие на сцената. "От нашия стендъп турнир са тръгнали много от големите имена, които в момента разпознаваме из цяла България. И той продължава да дава възможност на всякакви хора да се изявяват. И много често по този начин нови комедианти се присъединяват към нашия екипаж,“ каза той и добави, че на 10 ноември предстои и шоуто "Преди беше по-добре“, което се осъществява заедно със Софийска платформа. "Загубата на паметта за миналото създава огромна пробойна в нашата образователна система. Софийска платформа се грижат за това да се обърне повече внимание на времето и режима на комунизма, всичко това да бъде запомнено и да бъде разглеждано обективно в нашата история, да влезе най-накрая в учебните системи и ние да генерираме хора, които наистина знаят къде се намират.“
На 16 ноември в софийския клуб "Сингълс" ще се състои и "Баш стендъп", самостоятелно стендъп шоу на Дими Деянски.
пон | вто | сря | чтв | пет | съб | нед |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Любо Киров: В момента, в който Криско обяви, че синът му е от слъ...
21:36 / 25.12.2024
Актуални теми
Анкета
Не (16774) | 41% | |
Да, но отложено и превъртам реклами и съдържание (15136) | 37% | |
Да, гледам по традиционен начин (9158) | 22% | |