Йосиф Меламед: Фридкин е човек, който по-скоро се интересуваше от идеите, отколкото от резултатите
© Фокус
В този брой на предаването събеседниците правят творчески портрет на наскоро напусналия ни и изключителен режисьор Уилям Фридкин, който стои зад кино шедьоври като "Френска връзка", "Заклинателят" и "Магьосникът".
Уилям Фридкин започва да твори през 60-те години на ХХ век в Америка. “Това е един период на травма, в който най-вече успява да се възползва за щастие самото изкуство, което ражда впоследствие и големите творци на 70-те години и т. нар. “ново течение" (New Hollywood) на американската филмова индустрия, от което се числи и самият Били Фридкин", коментира Меламед.
“Най-силното оръжие на самия Фридкин във “Френска връзка" до голяма степен се оказва фактът, че филмът е базиран на реални събития, случили се именно през онова десетилетие", коментира киноведът относно филмовата класика от началото на 70те. “Тази груба, почти песъчлива картина, която напомня изключително много документалната стилистика на киното - той успява да я адаптира за своя игрален шедьовър, който се превръща в една вечна класика и който последват толкова много филми, които са по някакъв начин излезли изпод неговата егида".
Навярно най-известният филм на легендарния кинорежисьор е смразяващият “Заклинателят", още известен като “Екзорсистът". “За мен “Екзорсистът" преди всичко е драма. Това е един филм, който разглежда чисто метафорично, в контекста на жанра “хорър", страха на родителите от съзряването и изскубването от семейното огнище на техните деца".
За култовия трилър “Магьосникът" Меламед казва, че “това е един филм, с който дори и самият Алфред Хичкок би се гордял".
На въпроса какво трябва съвременното кино да си вземе от творци като Уилям Фридкин, той отговаря: “Неговата смелост. Уилям Фридкин според мен беше режисьор, който предпочиташе да не снима филми, отколкото да снима неща, които просто може да направи, защото е достатъчно опитен.
Той предпочиташе да провокира, да шокира публиката си и независимо от това с какъв резултат излизаха накрая неговите филмови продукции, те бяха филми, които носеха авторския почерк. Без компромиси, без външна намеса, без каквото и да е опити в услуга на това какво би искала да види публиката, за да може филмът да се продаде колкото се може по-добре. Фридкин е човек, който по-скоро се интересуваше от идеите, отколкото от резултатите".
пон | вто | сря | чтв | пет | съб | нед |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Как да приготвим гурме ястия с наличното в хладилника
22:56 / 17.10.2024
"Луната на ловеца" изгря таза вечер
22:37 / 17.10.2024
Как различните цветове влияят на настроението и атмосферата в дом...
20:26 / 17.10.2024
Аутопсията показа: Лиъм Пейн е починал вследствие на вътрешни и в...
18:54 / 17.10.2024
Хванаха Алла Пугачова с антики за 20 милиона долара, опитвала се ...
17:50 / 17.10.2024
Срещу 5-6 лева днес ще имате ароматен и зелен копър цяла зима
17:43 / 17.10.2024
Актуални теми