Френски визуален спектакъл гостува в Народния театър
© Снимка:Аглае Бори, Лоран Падиу
Ако някога сте си задавали въпроса как би изглеждал днес един спектакъл, създаден преди 25 години, и какво е усещането да стъпваш върху следите на онези, които са били на сцената през годините – един от възможните, изключително атрактивни и провокативни отговори може да даде спектакълът "Спомням си, че Небесата са далеч и Земята също".
Спектакъл, "роден" преди 25 години от въображението на световноизвестния югославски режисьор Младен Материч и "прероден" днес от неговия последовател – прочутия френски артист Орелиен Бори.
Представлението гостува на 5 и 6 април на Голяма сцена в Народен театър "Иван Вазов" и има история не по-малко любопитна от онова, което се случва на сцената в този провокативен и предизвикващ всички сетива на зрителя визуално-поетичен спектакъл.
Срещата между Орелиен Бори и Младен Материч – днес две от водещите имена в сценичните изкуства в Европа, се случва в далечната 1994 г., когато 22-годишният тогава Бори попада в Театър "Гарон" в Тулуза и гледа спектакъла на югославския режисьор Младен Материч "Небесата са далеч и земята също". Тази сценична среща изиграва ключова роля в творческия му път и го насърчава да развие своя отличителен авторски почерк, съчетаващ с лекота в общ сценичен ритъм театър, танц, цирк и визуални изкуства.
25 години по-късно Орелиен Бори тръгва по следите на своите спомени за спектакъла, повлиял така силно цялото му творчество, редом с които преоткрива и разбиранията си за театър. "Театърът има своите ограничения. Най-същественото от тях е пространството, с което ни се налага да се справяме с всяка нова продукция, сцената, на която ние трябва да "пишем" върху следите на спектаклите преди нас" – споделя Бори и кани самия Младен Материч, за да извървят заедно този път.
"За мен "Небесата" беше форма на задаване на въпроси на сцената, вероятно не много приемливи, но пък нормални, когато се намираш в средата на живота (между раждането и смъртта; младостта и старостта; разцвета на силите и умората), измежду това, на което сме се надявали и онова, което реално сме получи и вече започва да изглежда като свършен факт…" – спомня си Материч.
Българската публика вече познава работата на Орелиен Бори и създадената от него Компания 111. През 2008 г. спектакълът "Плюс-минус безкрайност" гостува в страната на второто издание на фестивала Sofia Dance Week. През 2009 г., отново в програмата на Sofia Dance Week, Бори представя своя спектакъл "Ерекция", който създава заедно с хореографа Пиер Ригал.
След представлението на 5 април всички зрители в залата са поканени да останат за разговор с екипа, модериран от д-р Мира Тодорова, главен драматург на Народния театър. Провеждането на такива срещи след всички български и международни премиери, юбилейни постановки и други отличителни поводи в програмата на театъра става редовна практика на Народния театър като част от дългосрочните усилия на екипа да разширява театралното поле и да свързва по нови начини всички участници в него.
пон | вто | сря | чтв | пет | съб | нед |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Как пробиотиците могат да ни помогнат да посрещнем идващите празн...
20:15 / 26.11.2024
Арестуваха осем души в Лаос, след като шестима починаха по съмнен...
18:31 / 26.11.2024
Златните халки са опасни за мъжете?
16:50 / 26.11.2024
Дрейк заведе дело срещу Universal Music и Spotify заради Кендрик ...
16:15 / 26.11.2024
Рецептата на един от най-известните народни лечители срещу лошия ...
15:48 / 26.11.2024
Компаниите с гъвкаво работно време имат по-продуктивни служители ...
13:00 / 26.11.2024
Актуални теми