Руми Георгиева: Пътят на промяната е кауза, която се опитва да акцентира основно върху нагласите на гражданите
©
"Основният фокус и на образователната игра "Пътят на промяната“ е това, че пътят на промяната е кауза, която се опитва да акцентира основно към промяна нагласите на гражданите. Ще разкажа две неща като предистория. Първото е, че аз съм изключително голям привърженик на ученето чрез преживяване и в тази методика човек не учи с учебник, а човек учи със свое собствено преживяване и от това преживяване си вади изводите и съответно си сформира опит, който му помага да се оправя в живота си нататък.
Това е едната страна на моята предистория, другата е, че откакто започнах да крача по този път вече втора година, в мислите си повече от почти четири години, имах чувството, че нещата сами идват при мен и така миналия юни месец аз изиграх играта климатична фреска, която е със същата концепция като нашата игра. От едната страна някаква тема да кажем в конкретния случай беше земеделие или промишленост и от другата страна на картата научна информация по тази тема. Когато изиграх играта веднага си казах това е нашата игра, това е нещото, което можем да направим на тема път", разкрива тя как се е родила идеятая.
Съставителите са четири дами, а визуалният материал е от авторката Мая Антова.
"Цялата идея е младежите, а защо не и възрастните участници сами достигат до своите изводи, тоест нашите карти да ги карат да мислят, да дискутират, да разсъждават по темата път, като ние сме се опитали да дадем най-различни перспективи към темата път", казва Руми за идеята на картите.
"Ние даваме картите на участниците малко ги въвеждаме в темата. След това им даваме картите и им казваме, че трябва да ги подредят в причинно-следствени връзки, като акцентираме, че няма правилно или грешно, че това е техния си прочит на темата", разказва тя.
"Имаме карти, които са с визуален материал от едната страна – Мая Антова е авторката на всички илюстрации, примерно разсеяно шофиране конкретно подбраната информация е от Държавна агенция за безопасност на движението по пътищата и хората гледат четат и се припознават. С тази карта според мен биха се припознали доста хора. Такава карта е неопитност, такава карта е статистика, тук сме цитирали автора на друга книга с кауза Георги Стоянов", разкрива тя за картите", разяснява Руми Георгиева.
Руми сподели коя е любимата й карта.
"Моята любима е неработеща съдебна система, не защото искам съдебната система да не работи, а просто изображението е толкова силно, че на всички ни е ясно какво се случва и какъв е нашият свят. И това е една предистория към последния вид карти, които са основният фокус за нас, те касаят конкретно гражданина и неговите нагласи".
Тя коментира наличеието на не досътъчно голям брой на часовете гражданското образвание в училище, където се засяга именно темата за пътната безопасност.
"Представях "Пътят на промяната" пред малка групичка и една дама разказа, че работи като психолог в провинциален град и неин клиент някакво момче, с което работи й е казало, че баща му, му е казал, когато кара под въздействието на алкохол, да кара по-бързо за да е по-малко време на пътя и да не го хване полицията", споделя случка от опита с
Руми Георгиева сподели и вече стартилата и кампания за набиране на средства.
"Работим по адаптиране на програмата за деца на 10 плюс и съм стартирала кампания за набиране на средства в платформата "Павел Андреев“ в кауза "Деца и младежи - Пътят на промяната“ - игра за пътна безопасност. До момента финансирането на Пътя на промяната е направено от продажбата на книжки и от продажбата на тази игра, и от мен самата, и просто няма докога да се самофинансирам, нали то е ясно. Кандидатстваме за разни проекти междувременно още нали всеки проект си отнема време за да бъде оценен, но затова реших да направя тази кампания, първо за да събера средства за 200 бройки от играта. Тези бройки ще бъдат дарени на различни образователни институции".
"По препоръка, ще търся активни учители, училища и институции, защото вече събрах негативния опит, аз в желанието си да променя и да въздействам, да дарявам играта и тя после да не се използва. Искам играта да се използва, това е нейната цел, за това е създадена, то 200 бройки не са толкова много, така че мисля, че бързо ще намерим на кого да ги дарим. Като след това ще публикуваме отчет кои са, къде сме дарили тези игри", обяснява още тя.