Надежда Славова: Анимационното кино се развива в положителна насока и се постигат все по-добри резултати
© Фокус
Анимационното кино се развива в положителна насока и се постигат все по-добри резултати, разказа тя и добави, че има една световна тенденция в последно време, в която малко се занемаряват сценария и темата на анимационния филм: "До голяма степен търсейки по-скоро интересна визия, интересна анимация, сценарият и темата отиват на заден план, защото известно е, че награди се дават на световните фестивали точно за това – за някакъв принос и нови неща в анимацията,“ обясни организаторът.
Надежда Славова подчерта, че както всяка година и тази фестивалът е с много богата конкурсна програма: 96 филма от 98 страни, като едно от най-интересните неща са деветте майсторски класа и двете анимационна работилници. "По време на една от анимационните работилници ще представим нашия специален гост Мари Паку, която е изключително интересен и известен аниматор от Франция. Тя прави анимация върху чадъри и върху книжки, като директно рисува примерно върху стари книги, прави анимации и прелиствайки я, те оживяват,“ разказа тя и допълни, че майсторските класове са изключително стойностни, подготвяни са цяла година и няма къде другаде да се видят.
Майсторските класове са водени от едни от най-добрите аниматори в света – хора, доказали ценността и знанията си чрез своето творчество. "Това е като да пиеш от извора“, подчерта организаторът на събитието. Единият от майсторските класове е на Димитър Петров – съосновател и творчески директор на изключително известното "Студио Змей“. По време на събитието ще бъдат представени етапите на работа по анимационен сериал в анимационно студио – поточна линия за анимация. Друг майсторски клас ще бъде воден от Пламен Славов от "Amusnet“ на тема "Златната среда – баланс в анимацията".
Росен Върбанов – носителят на две награди "Еми“ и наградата "Ани“ – най-голямата награда за анимация в категорията Сториборд, ще направи майсторски клас на тема "Подробно за сториборда и сторибука в анимационния филм. Практиката и стандартите в Дисни и холивудските студия“ – много важна и интересна тема. Друг от интересните майсторски класове ще бъде на известния аниматор Юри Секулов. Неговият майсторски клас ще проследи целия процес на един проект от идеята до финала: "Знанието е информация, но информацията не е знание". "Това е човек, който освен, че брилянтно рисува и анимира, владее и всички възможни програми – това е нещо уникално." Майсторски класове ще имат още Стефан Маринов, Велислава Господинова, Мая Бочева, Димитър Димитров и Петя Евлогиева.
Журито на фестивала е на изключително високо ниво. "Те оценяват на базата на своите знания, умения и опит. Това, което те се стремят да намерят, е филмът да бъде достатъчно стойностен като сценарий, да е социален, да има нови подходи в анимацията.“
Категориите на фестивала са десет: Награда за най-добър ултра кратък анимационен филм (около 1 мин), в която категория има много малко филми, защото те са много къси и "идеята и изказът в тях трябва да са като шамар“, обясни Надежда Славова. Най-богатата откъм филми категория за най-добър късометражен филм е от 1 до 10 мин, както и от 10 до 45 минути. Има награда за най-добър пълнометражен филм над 45 мин, за най-добър рекламен анимационен филм, за най-добър музикален филм, най-добър анимационен екофилм, за най-добър детски анимационен филм, най-добър епизод от телевизионен сериал. "И най-много са претендентите за наградата за най-добър студентски анимационен филм, тъй като ние сме фестивал на младата анимация. Неслучайно фестивалът се провежда в НАТФИЗ, защото там има невероятна и благоприятна среда за случването му.“
Дължината на един анимационен филм зависи много от изказа му, от това, което иска да покаже и каже чрез него авторът му, като визията му трябва да бъде достатъчно добра за времето, в което е развита идеята, разясни още тя. "Кратките анимационни филмчета са много интересни и могат да стоят като отделни кашове. Много си струва.“
Новите компютърни програми позволяват да се направи една изключително интересна и пластична анимация, която е с високо качество и динамика, смята организаторът, като сподели още, че в конкурсната програма има и филми, генерирани с помощта на изкуствен интелект. "При използването на изкуствен интелект в изработката на анимация е много важно авторът да бъде честен към зрителите и към себе си. Той не бива да използва изцяло генерираните неща от изкуствения интелект, той трябва да даде своя почерк, своя стил – нещо, което е невероятно важно,“ категорично заяви тя и сподели още, че аниматорът Димитър Димитров, участващ във фестивала с филм, генериран с помощта на изкуствен интелект, е успял да постигне този важен баланс. "Човекът трябва да продължи да управлява нещата и в никакъв случай не трябва да се доверява изцяло без да вложи свой труд и своето виждане, своята мисъл. Точно затова искам да поздравя Димитър Димитров за това, че е уловил тази тънка граница.“
пон | вто | сря | чтв | пет | съб | нед |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Директорът на "Асоциация Анимус": Случаите с домашно насилие став...
21:27 / 25.11.2024
Елена Поптодорова за изборите в Румъния: Появи се черен лебед! То...
20:58 / 25.11.2024
Проф. Боян Дуранкев: Ако България влезе в Шенген, ще ни имат дове...
19:48 / 25.11.2024
Психолог за случая в столичния мол: Тези случаи говорят за това, ...
19:49 / 25.11.2024
Андрей Райчев: В парламента има жалки усилия на оцеляващи хора да...
19:26 / 25.11.2024
Актуални теми