Game Dev Day 2 е инициатива, която стартира миналата година като част от фестивала Sofia Game Night, с идеята да представим хора, организации и студиа, които правят игри в България. Много от тях работят за международна аудитория и не са толкова известни. Чрез това събитие се опитваме да ги представим пред света и по-широка публика. Това каза Хелиана Велинова – организатор на второто издание на Game Dev Day, в предаването "Утрото на фокус" на Радио "Фокус" с водещ Ася Александрова.

Съорганизатор на събитието е Сдружение "Възможности за граници“. "Това е наша лична кауза – да помагаме на образователни институции и преподаватели така, че те да направят уроците си по-интересни и да се доближат повече до младите хора. Хората учат най-добре чрез игра, чрез преживяване и чрез игровизация в образованието. Една от целите на инициативата е да покаже, че може да се учи много лесно чрез игрови елементи. Това помага на младите хора по-лесно да напомнят“, обясни Хелиана Велинова.

Програмата на Game Dev Day 2 е разделена в четири потока, като два от тях са посветени на игровизацията в образованието. Лекторите са представители на неправителствени организации, младежки центрове, училища, читалища. "Третият поток са хора, които създават основно видео игри. Те ще представят иновации, как изкуственият интелект се развива в този сектор, правната страна. Четвъртият поток е работилници – за музика, за това как да се вкарат игрите в класната стая. Отделно имаме изложение, в което ще се включат над 25 създатели и организации. Може да пробвате игрите на място, да си поговорите с тях. Имаме компании, които са международни, с хиляди хора, работещи за тях, имаме и малки инди студиа, които са двама-трима човека, които сядат в свободното си време и правят игри, защото наистина им харесва“, разказа Хелиана Велинова.

Една от първите лекции в "Game Dev Day 2“ е посветена на игровизацията в образованието. "Ще представим различни методи, които вече се ползват и не са революция. Вярваме, че могат да бъдат адаптирани в учебния процес без много усилия“, заяви организаторът.

Масовото навлизане на изкуствен интелект и технологии в ежедневието налага адаптиране към тях. "Трябва да намерим баланса децата да се учат, докато използват новите инструменти. Образованието трябва да се адаптира и да използва тези инструменти. В момента се ражда поколение, което ще живее в свят, в който ChatGPT и подобни платформи ще бъдат част от живота им, както предходното поколение се роди в интернет“, обясни Хелиана Велинова.

Единият от панелите е предназначен на създателите на игри. "Ако създавате игри и искате да се запознаете с последните тенденции или пък ако смятате, че имате талант в тази посока и искате да работите“, поясни Велинова.

Събитието е насочено към всички. "Включително и към родители, които са видели, че детето им проявява определен талант, има афинитет към игрите и иска да се развива“, допълни тя.