СВЪРЗАНИ НОВИНИ

Филип Попов: От БСП няма да отстъпим от позицията за РСМ, Истанбулската конвенция и т.нар. „джендър идеология“

Филип Попов: От БСП няма да отстъпим от позицията за РСМ, Истанбулската конвенция и т.нар. „джендър идеология“

София. БСП няма да отстъпи от позицията си за РСМ, Истанбулската конвенция и въвеждането на т.нар. „джендър идеология“ в България. Това каза в интервю за предаването „Добър ден, България“ на Радио „Фокус“ Филип Попов от „БСП за България“. По останалите политики на този етап между четирите преговарящи партии има разбиране, възможност за комуникация и изчистване на позициите, о...

29 Ноември 2021 | 11:31 | Агенция "Фокус"

Пламен Димитров: Асен Василев е подходящ за финансов министър, но Кирил Петков не познава българската икономика

Пламен Димитров: Асен Василев е подходящ за финансов министър, но Кирил Петков не познава българската икономика

София. Асен Василев е подходящ за финансов министър, но Кирил Петков не познава българската икономика. Това каза Пламен Димитров, президент на КНСБ, в „Беновска пита“ във facebook.com/iliana.benovska и в youtube.com/Беновска пита-Радио К2 и по Радио К2 на 93.9MHz на 27-ми ноември 2021 г., съобщиха от екипа на предаването.

Участието му в конференцията на МОТ в Женева Пламен Димитров обясни, че в момента не се намира в България, защото участва в годишната конференция на МОТ. Обсъжда се темата за неравенствата. Той заяви: „Дай Боже да се измисли нещо, което да намали тези безумни неравенства, които виждаме в момента. Вчера представителят на администрацията на САЩ даде един много интересен пример – за последните 30 години световното богатство се е удвоило, а разликата в заплатата между изпълнителния директор на дадена компания и обикновения работник от 21 пъти преди 30 години е стигнала 351 пъти. Тук в Женева си говорим как това по някакъв начин трябва да се регулира, естествено и за неравенствата между половете, мигрантите и т.н.!“. Преговорите между ПП, БСП, ИТН и ДБ за коалиционно споразумение „Как смятате, промяната продължава ли и ще се осъществи ли с ново правителство?“, попита водещата Илиана Беновска. Пламен Димитров отговори, че със сигурност има какво да продължи и какво да се променя в икономиката и социалната сфера. КНСБ е предоставил своя меморандум на партиите. Президентът на КНСБ заяви: „Заедно с работодателите преди два дни написахме писмо до лидерите на четирите партии, че искаме в момента, след като завърши „пазарлъка в МОЛ-а“ да седнем на някакъв нормален разговор с исканията и вижданията на бизнеса и на труда. Правителствата идват и си отиват, но бизнесът и трудът остават. Ако направят нещо добро, ние ползваме плюсовете, но често правят и недобри неща и след години трябва да им оправяме бакиите. Аз съм умерен оптимист, че ще има правителство и умерен песимист, че програмата му ще бъде доста еклектична, слушайки кой какво иска в момента, тези наддавания по всички теми, опитът да кажем, че всичко започва от нас в момента, не нищо не е имало преди нас, което е абсурд. На моменти явната некомпетентност на хората, които претендират да са експерти по темите, по които говорят, така че съм със смесени чувства, хем ми се иска нещо да се роди, хем на този етап виждаме, че още е първичният белтък!“. Беновска се обърна към Димитров: „Ще Ви помоля журналистически да публикувате това писмо, поне да го пратите до нас, медиите, което сте отправили до четирите партии, за да можем и ние да им отправим съответните въпроси, защото те се заклеха, че всичко ще бъде открито! Нека да бъде!“. Събеседникът ѝ отговори, че е съгласен и добави, че по света, когато се водят коалиционни преговори, това не става пред камерите. Пред камерите обикновено става шоу. Работодателите и синдикатите искат да участват в реалните преговори, които ще оформят реалната политика. Иначе няма проблем да публикуват писмото. „Казахте, че пред камерите обикновено става шоу, да Ви кажа честно не става голямо шоу, доста скучновати са, но може би така трябва да бъде. А за тайните преговори, агенция ПИК разкриха, че Асен Василев и Кирил Петков дойдоха по тъмна доба при БСП!“, продължи Беновска. Пламен Димитров отговори: „Ще разочаровам всички, които търсят сензации, но не виждам нищо нередно в това. Лидерите на четирите партии трябва да се виждат и то денонощно, защото времето е съвсем кратко, ако искат да родят някаква добре договорена и балансирана политика! Не виждам нищо скандално в това един да отиде при друг или да пият кафе някъде. За мен е важно да родят нещо накрая, за което все още не виждам перспектива!“. „Но има и нещо друго, уж всичко е публично и открито, но изтече една новина, която не е потвърдена от Кирил Петков и Асен Василев, че първият номиниран за министър още в началото на кампанията, Николай Събев, собственика на „Еконт“, май няма да е министър, независимо, че беше най-големият дарител на кампанията им, а ще бъде Гроздан Караджов. Не обсъждам в момента качествата на единия или другия, моля Ви да ми кажете мнение за почтеност, откритост и коректност към партньорите?“, попита Беновска. Пламен Димитров отговори, че не иска да коментира имена, още повече, че не са потвърдени от никого. Той продължи, че е важно кой ще оглави отделните министерства, но още по-важно е каква политика ще се провежда, а там нещата са притеснителни, защото се чуват доста разнопосочни неща или предложения, които не са финансово обезпечени по никакъв начин. Президентът на КНСБ заяви: „Иначе аз не познавам г-н Събев, но познавам Гроздан Караджов и мога да кажа, че той има качества да бъде министър, но не знам дали е име, което трябва да се коментира!“. Беновска продължи: „Изкушавам се да отбележа анализа на икономиста проф. Боян Дуранкев, който озаглави една своя публикация „Недоволното дете на 18-те комисии на ПП крие рискове“ и отбелязва, че отсъстват комисии по темите промишленост, строителство, търговия и вериги на доставките, наука, развитие на публичната собственост, европейски и международни проекти, труд и социални грижи, електронно правителство. Вие направихте ли анализ на темите, по които се преговаря?“. Пламен Димитров отговори, че обсъжданите теми вероятно ще бъдат и гръбнак на бъдещия министерски съвет. Той продължи, че темата за промишлеността е много важна и е трябвало да се коментира, когато се е обсъждала икономиката. Президентът на КНСБ продължи: „Иначе в социалната сфера, както казах, вчера беше един миш-маш, имаше 1000 неща, които се коментираха с различни гледни точки и различна степен на компетентност. Наистина не се мина по подсистемите така, както трябваше да бъде. Да не говоря, че по темата за доходите имаше доста оскъден дебат, единствено за минималната заплата, не чух визия напред, откъде ще се вземат ресурсите и как ще се изрязват неравенствата, защото в България неравенствата са едни от най-дълбоките. Но по подобен начин организирани темите предполагаха подобен резултат – една голяма говорилня с някакъв шопинг лист на края, който се подрежда, по това имаме съгласие, за да се демонстрира, че има някакъв шанс четирите партии да излязат с нещо общо. Предполагам това е замисълът на цялото „упражнение в МОЛ-а“, а програмата за управление предполагам, че се пише някъде другаде!“. Какви искания към бъдещото правителство има КНСБ? „Няколко пъти споменахте, че преговорите се провеждат в МОЛ-а, да изясним, че става дума за МОЛ „Парадайз“, името е знаково, може би ще се случи някакво чудо!“, продължи Беновска. Събеседникът ѝ отговори, че не знае дали това е търсено като подтекст. Беновска попита: „Но кое е най-важното, което вие поставяте като искания към евентуални бъдещи парламент и правителство“. Пламен Димитров отговори, че на първо място искат да видят тези над 50 милиарда в следващите 5-7 години как ще се ориентират наистина към икономиката, към ключови сектори, които могат да гарантират растеж и добавена стойност и то в ясен режим на „позеленяване“ и дигитализация. Той подчерта, че това се отнася и за малките и средни предприятия, които трябва да запазят своята конкурентоспособност и работните места, които гарантират. Това е основният въпрос и тук са необходими ключови политики, но и инструменти, като Планът за възстановяване и устойчивост и оперативните програми. В тази връзка и „справедливият преход“ в енергетиката. Димитров заяви: „За нас това е ключов момент и ако успеем да видим хоризонта напред съвсем балансирано и постигаме 5% растеж на БВП, тогава нашият сценарий за доходите, за социалната политика и заетостта, който сме разписали в нашия меморандум, а именно да стигнем ежегодно увеличение 12%-13% на доходите, е съвсем реалистичен и възможен. Да припомним, че през последните 4 години имаме такова увеличение! Тоест ние не говорим за чудеса, а това да продължи и в края на мандата да няма работещи бедни. Това е целта, която трябва да си постави правителството. Това става с ясни преговори между нас и работодателите, трябват и някои законови подобрения. Да не забравяме и социалната политика, пенсиите трябва да се сложат в ред, тази „вакханалия“, която виждаме в момента, е безумна, тя ще събори системата. Категорично против сме исканото преизчисляване на пенсиите спрямо 2018 г., което иска БСП, предупрждаваме, че то ще бъде разрушително за пенсионната система. Така че ние за растеж на пенсиите с 15% през този механизъм, който сега е заложен през годините стаж!“. „Теглите към онзи момент, тогава обаче имаше финансов разцвет и в целия свят през 2001 г., когато правителството на Сакскобургготски увеличи на 8 стъпки минималната работна заплата?“, попита водещата. Събеседникът ѝ отговори, че тогава наистина е имало постоянен растеж. Този растеж е продължил и при Станишев, както и при правителствата на Борисов. Така че няма никаква логика минималната работна заплата да бъде замразявана в момента, тя е изключително ниска и няма нищо общо с необходимите средства за издръжка. Президентът на КНСБ още веднъж подчерат, че е много важно в края на мандата да няма работещи бедни. Тогава ще се повиши и усещането на хората за по-голяма справедливост. „Но има ли едно лъстиво усещане за икономическо и социално наддаване от всички партии, за да се харесат на хората и да спечелят повече публична симпатия, която липсваше на тези избори, ние имахме 10% гласували от реалните гласоподаватели?“, попита Беновска. Пламен Димитров отговори, че всъщност този процес е започнал още през последната година от третото правителство на Борисов, не без натиска на тогавашния омбудсман. Например и в момента има големи затруднения за това как ще бъде изпълнен Законът за личната помощ. Плащания към хората с увреждания разбира се трябва да има, но те трябва да бъдат балансирани с останалите плащания. Той продължи: „Така че оттогава започнаха нещата и продължиха с бурни темпове във всички тези кратки парламенти, там наддаванията бяха безумни, за да стигнем до тези 120 лева за пенсионерите. Така че вървим в тази посока и сега, като слушам, тонът не е сменен!“. Ролята на Румен Радев за съставяне на правителство „Не мога да не Ви попитам за „водача на промяната“, вдигам юмрук и предполагам се сещате, че говоря за президента Радев, който вече е втори мандат, каква е неговата роля?“, попита Беновска. Пламен Димитров отговори, че Румен Радев би трябвало да изпълни това, което е говорил в предишните седмици и месеци, че ще направи всичко възможно България да има правителство. Следващият въпрос е правителството да не прави глупости, а да се заеме с най-важните неща, които крещящо се виждат отвсякъде. Кога ще се състои исканата от синдикати и работодатели среща с четирите партии, които водят преговори за съставяне на правителство? „Каква е Вашата прогноза, кога ще можете да се срещнете с тази четворна коалиция, предвождана от ПП?“, попита Беновска. Пламен Димитров отговори: „Надявам се днес, когато се разбере какъв ще е финансовият таван, защото днес ще дойде „горският“, предполагам, и ще разхвърля играчките наляво-надясно и ще каже – хубаво си приказвахме една седмица, но да кажем сега кое е възможно, та като видим това изявление, което бъдещият финансов министър ще направи днес, ние се надяваме следващата седмица да се намери някакво време за тази среща, защото ние ходим по земята и приемаме фактите такива, каквито са, но в същото време предлагаме и решения, които могат да ги коригират, когато те са лоши!“. „Не Ви разбрах метафората, кой е „горският“, който ще дойде?“, попита Беновска. Пламен Димитров отговори: „Очевидно финансовият министър. Във всяко правителство финансовият министър е този, който казва кое може и кое не може, естествено и премиерът. Двамата лидери сега трябва да охладят всички тези емоции и да кажат кое е реалистично за следващите месеци и години. Те вече казаха, че преизчислението на пенсиите не е възможно. Отлагането с 6 месеца означава, че няма да бъде в бюджет 2022!“. Подходящи ли са Кирил Петков и Асен Василев за премиер и министър на финансите? „Двамата харвардски възпитаници, които Вие споменавате охотно метафорично, но не много поименно, това са Кирил Петков и Асен Василев, Кирил Петков засега е „заподозрян“ за премиер, а Асен Василев за финансов министър, той сам заяви това свое желание, смятате ли, че те ще бъдат добър „двигател на промяната“ в обозримо бъдеще?“, попита Беновска. Пламен Димитров отговори, че Асен Василев е изненадал приятно с действията си като финансов министър през последните няколко месеца. Приносът му е не толкова в събраните допълнително приходи, за които причината е инфлацията, а НАП просто си е свършил работата, а в актуализацията на бюджета, която е била направена доста професионално. Той продължи: „Така че Василев показа, че може да бъде финансов министър. Съжалявам за това, което ще кажа, но по-добър от сегашния със сигурност, тъй като сегашният финансов министър е доста неясен като визия и действия. Не знам дали на премиерското място Кирил Петков ще се чувства комфортно, има огромна амбиция и огромна претенция, но от разговорите, които сме имали, той има определени дефицити по отношение познаването на реалната българска икономика. На българската, а не американската, световната, стартъпите. Реалната българска икономика не е чак толкова напред с материала, ние сме в българската реалност. Нашите предприятия не са чак толкова добре дигитализирани, модернизирани, но те дават реалните работни места. Там мисля, че трябва да се задълбочи повече следващият български премиер, ако той ще бъде премиер. Все пак това е гръбнакът на икономиката, оттам идват всички приходи!“. „Има големи съмнения, че Кирил Петков и Асен Василев не са много пробългарски настроени с тяхната харвардска квалификация. Преди да ми отговорите ще си позволя да Ви пусна едно кратко откъсче от първото интервю на Асен Василев, който стана министър при мен, няма да издам какво се случи, сега ще го видите и ще продължим с кратък коментар!“, продължи Беновска и пусна запис от интервюто ѝ с Асен Василев от 3 юли 2021 г.: Асен Василев: Пак в английска паралелка. Илиана Беновска: Но нямате създадени предварителни някакви отношения, приятелски? Асен Василев: Познаваме се, пяхме в училищния хор. Той беше много голям, 60 човека, всеки десети ученик беше в хора. Илиана Беновска: Ще позволите ли, сега споменахте, че сте пял в хора, можете ли нещо да запеете? Асен Василев: В момента? Илиана Беновска: Да, нещо простичко. Асен Василев: „Хубава си моя горо!“ Илиана Беновска: Поздравления! Беновска продължи: Какво ще кажете за нашия хубав, гласовит, патриотично настроен финансов министър?“. Пламен Димитров отговори: „Който пее, зло не мисли, нали така се казваше. Дано неговата мисъл наистина да е в тази посока. Естествено, че има опити да се привнесе друга култура в нашата българска реалност. Те смятат, че е за добро. Но както каза преди малко и Харалан Александров – някак си не можеш да дойдеш от Америка и да кажеш – аз съм пророкът, сега ще ви обясня как стоят нещата, вие тук сте безпросветни и 30 години правите глупости. Няма как да те приеме народът, ако това правиш. Да дам един пример, чух вчера изказване на г-н Василев, че трябва да се премахнат всички възможни плащания към всички трудоспособни българи, което изглежда доста американско, но в европейския социален модел ние имаме социални системи, които генерират съответните обезщетения, когато си се осигурявал. Може да си трудоспособна майка, ама като си се осигурявала и станеш майка, получаваш обезщетение. Какво, и на майките ли ще махнем обезщетенията? Естествено, че се закачам в момента, но звучи много американско, а не българско или европейско!“. Въвеждането на европейски паспорт за социална сигурност Беновска отвърна: „Не знам дали видяхте, че ЕП обсъждаше да бъде въведен бързо европейски паспорт за социална сигурност!“. Президентът на КНСБ отговори: „Това отдавна се коментира, нещо като американския единен социалноосигурителен номер, което е добър ход, за да имаме своята преносимост на нашите права, когато работим в ЕС!“. Така завърши разговорът между Пламен Димитров и Илиана Беновска в „Беновска пита“ във facebook.com/iliana.benovska и в youtube.com/Беновска пита-Радио К2 и по Радио К2 на 93.9MHz на 27-ми ноември 2021 г.

27 Ноември 2021 | 14:52 | Агенция "Фокус"

БСП: Масовият спорт трябва да е приоритет

БСП: Масовият спорт трябва да е приоритет

София. Проблемите на спорта са много. БСП като социална партия искаме спорта да си върне публичната роля, да бъде отново онзи социален феномен, който беше. Изключително важно е в българския спорт да се върне научното звено, да има научен институт. Това заяви Иван Ченчев, избран за депутат от БСП в 47-то Народно събрание, по време на преговорите за постигане на коалиционно споразумение на тема „Спорт“, съобщиха от пресцентъра на партията. По думите му трябва да се създаде нова координационна структура между Министерството на образованието и Министерството на спорта, тъй като до момента няма координация между тях. Проф. Даниела Дашева, преподавател в НСА и част от преговорния екип на БСП, обясни, че Националната спортна система е в изключителен регрес. „Първото нещо, което трябва да се направи, е сериозен професионален анализ на Националната система на спорта, която има 4 подсистеми за решаване“, заяви тя като допълни, че част от мерките трябва да бъдат краткосрочни, друга част средносрочни и трети дългосрочни. По думите й първата подсистема касае управлението на системата на спорта и проф. Дашева смята, че е необходима реформа на Националната спортна система. „Това означава да имаме нова визия и философия какво точно ще представлява спортният сектор. Управленската реформа ще касае от една страна администрацията и възможности на Министерството да работи във виртуална среда. Трябва да се преосмислят вътрешните структури на Министерството на спорта“, обясни тя като допълни, че трябва да бъдат внесени промени в Закона за спорта по отношение на концесиите, на функцията на Министерството и ролята на министъра, да се разработи стратегия за развитието на физическото възпитание и спорта. Проф. Дашева бе категорична, че бюджетът за спортния сектор трябва да бъде увеличен. „В общинските бюджети да бъде заложен процент за финансиране на спорта“, каза още тя като допълни, че трябват и данъчни преференции. „Много важно при финансирането е да се намери място на спортния тотализатор, който в момента отделя 18% от това, което получава за спорта, а трябва да се търси начин този процент да бъде завишен“, добави тя. По думите й трябва да има приоритетни спортове, да има инвестиции в материална база, като се създаде и регистър на спортната база в България. Кадрова политика също е обект на дискусия като трябва да се помисли за човешкия ресурс в спортния сектор – специализация, квалификация, преквалификация, младите специалисти. „Трябва да се определи процент за спортна наука или да се създаде Научно-приложен институт за спорт. Масовият спорт да бъде делегиран на местно ниво, спортните училища да бъдат реформирани“, са също част от предложенията, които проф. Дешева очерта, като добави и създаването на център за комплексно медицинско възстановяване. Йордан Георгиев, председател на Постоянната комисия по спорт, деца и младежки дейности на община Бургас предложи в новото споразумение спортът да бъде записан като държавна политика с висок приоритет. По думите му финансирането на спорта става по 3 начина – финансиране от държавния бюджет, от спонсори и фирми, и от общинските бюджети. „В момента БВП за спорт е 0.08%, съгласен съм той да бъде 1%, както е в развитите държави. Категорично трябва да се регламентират данъчните облекчения за юридическите и физическите лица – тези, които финансират и спонсорират клубовете и федерациите. Трябва да има определен процент от бюджета на общините, който да бъде отделен за спорт – предлагаме да е около 3%“, обясни Йордан Георгиев. Относно федерациите той обясни, че трябва да има по една за всеки спорт, а не по няколко федерации по един и същ спорт. „Треньорската професия трябва да се приравни на учителската, да има външно оценяване на помощник-треньор“, каза още той като допълни, че през Министерството на спорта като финансиране, трябва да мине и поддръжката и възстановяване на базата на ведомствените клубове – на Министерството на отбраната и Министерството на вътрешните работи. Антон Коджабашев, спортист и част от преговорния екип на БСП, призова в новото споразумение да бъде специално обърнато внимание на световните шампиони и хората, спечелили медали за страната, които по думите му в момента “умират от глад и студ“, а са дали здравето си за България. Зам.-председателят на Общинския съвет в Сливен и част от преговорния екип на БСП Деян Дечев допълни, че общините трябва да бъдат активен партньор в спортния сектор.

27 Ноември 2021 | 10:14 | Агенция "Фокус"

Беновска: Президент Радев, страх ли ви е от Конституцията, скоро „звукът на тишината“, на мълчанието, ще избухне

Беновска: Президент Радев, страх ли ви е от Конституцията, скоро „звукът на тишината“, на мълчанието, ще избухне

София. Президент Радев, страх ли ви е от Конституцията? Скоро „звукът на тишината“, на мълчанието, ще избухне! Това заявява журналистът Илияна Беновска в коментара към предаването „Беновска пита“ под надслов „Политиката, глупако!“, което ще бъде излъчено от 9.00 часа тази сутрин на youtube.com/Беновска пита-Радио К2, във facebook.com/iliana.benovska и във facebook.com/benovska, както и по Радио К2 на 93.9MHz, съобщиха от екипа на предаването.

Президент Радев, на 21.11.21-ва, на балотаж с ректора на ректорите проф. Анастас Герджиков, се добрахте до 2-ри мандат президент на България. Успяхте – „по джантите“ на шеф Андре Токев, с коремни възземания, с лицеви опори, с вдигнат юмрук - „президентската корона“ да остане още 5 години на главата ви. Не ви връчих, в знак на уважение и доверие, здрава българска ябълка, както постъпих преди 5 години, защото Конституционният Съд на Република България символично постанови, че вашата здрава червена българска ябълка – вашият „портрет на Дориан Грей - Румен Радев“ – е изгнила. Защотo дрогиран от властта си, нарушихте Конституцията на Република България. Опитах да ви дам Конституцията. Да я изучите. За да спазвате върховния закон на родината ни. Но, вие, президент Радев, панически отказахте да я вземете. Страх ли ви е от Конституцията? За Президентството ви, Конституцията да не е отровната книга от „В името на розата“ на Умберто Еко? Вие, президент Радев, избягахте от Конституцията. Но. Пък, тропнахте едно право хорце с новите кандидати за власт. „Хороводка“-та беше вашата любима съпруга Деси. И, понеже, тя „се бара“ меломанка, ще ви напомня, Румен и Десислава Радеви, и сие какво ви чака 2-рия мандат. В една софт-рок класика от 1964 г. - „Звукът на тишината“, на Саймън и Гарфанкъл - се разказва за „хора, които говорят без да продумат, слушат без да се чуват, пишат песни, без с глас да ги пеят“, за „пророческите думи, прошепнати в звука на тишината…“ Но. Румен и Десислава Радеви, и сие. Звукът на Тишината, мълчанието, винаги избухва. Като пружина, която дълго си притискал със сила…: „Здравей, мрак, стари мой приятелю. Дойдох отново да говоря с теб. Заради видение, промъкнало се тихо, посяло семената си, докато спях. И видението, което беше посадено в съзнанието ми, все още стои там - в звука на тишината… В сън неспокоен вървях сам. По тесни калдъръмени улици. Под ореола на улична лампа. С вдигната яката срещу студа и влагата. Когато очите ми бяха пронизани от светлината на неонов лъч, който разцепи нощта и докосна звука на тишината… И в голата светлина, аз видях десетки хиляди хора, може би, повече… Хора, които говореха без да кажат нищо. Хора, които слушаха без да чуват. Хора, пишещи песни, които с глас никога не пеят. И никой не се осмели да наруши звука на тишината… „Глупаци, – казах аз – вие не знаете! Тишината се разраства също като рака! Чуйте думите ми, на които мога да ви науча! Хванете ръцете ми, които ви протягам!“ Но, думите ми падаха като тихи дъждовни капки. И отекнаха в кладенците на мълчанието… И хората се кланяха и молеха на неоновия бог, който бяха създали… И знакът проблесна с предупреждение. И думите се сляха в изречение. И на знака пишеше: „Думите на пророците са написани по стените в метрото и по стените на домовете…“ И се прошепват в тишината…““ Президент Радев. Много скоро „тишината на мълчанието“ ни ще избухне… Президент Радев, страх ли ви е от Конституцията? За Президентството ви, Конституцията да не е отровната книга от „В името на розата“ на Умберто Еко? Аз съм Беновска. И питам.

27 Ноември 2021 | 08:45 | Агенция "Фокус"

Илиана Беновска отново ще пита: Кой и на какво основание иска, но и може ли да управлява България

Илиана Беновска отново ще пита: Кой и на какво основание иска, но и може ли да управлява България

София. Илиана Беновска отново ще пита „Кой и на какво основание Иска, но и Може ли да управлява България?“ в авторското си предаване „Беновска пита“ под надслов „Политиката, глупако!“, което ще бъде излъчено от 9.00 часа тази сутрин на youtube.com/Беновска пита-Радио К2, във facebook.com/iliana.benovska и във facebook.com/benovska, както и по Радио К2 на 93.9MHz, съобщиха от екипа на предаването.

9.00 - 9.05 Моята молитва за България – коментар на Илиана Беновска Беновска: Президент Радев, страх ли ви е от Конституцията? Скоро „звукът на тишината“ , на мълчанието, ще избухне! След изборите за 47 НС и Президент на България - Кой и на какво основание Иска, но и Може ли да управлява България? Отговарят: 9.05 ч. Доц. Стойчо Стойчев, политолог 9.30 ч. Еленко Ангелов, психолог 9.55 ч. Димитър Манолов, президент на КТ Подкрепа 10.20 ч. Харалан Александров, политически антрополог 10.45 ч. Пламен Димитров, президент на КНСБ Можете да пишете на benovskapita@gmail.com. Връзка със студиото - 02/ 946 17 18.

27 Ноември 2021 | 08:34 | Агенция "Фокус"

Руслан Стефанов, Център за изследване на демокрацията: Форматът на дискусиите, макар да произвежда много идеи, разфокусира дебата

Руслан Стефанов, Център за изследване на демокрацията: Форматът на дискусиите, макар да произвежда много идеи, разфокусира дебата

София. Форматът на дискусиите за коалиционно споразумение и правителство, макар да произвежда много идеи, разфокусира дебата. Това каза в интервю за предаването „Това е България“ на Радио „Фокус“ Руслан Стефанов, директор на Икономическата програма в Центъра за изследване на демокрацията. Според него при този вид разговори се губи приоритетът и структурата – кое ще бъде първо, второ и трето, тъй като ресурсите са ограничени, не само финансовите, но и тези на политическите партии и на самата администрация да приложи съответните реформи. „Дискусиите създават усещането за една многопосочност, при която може да се загуби централната логика. Но инстинктите, с които ПП спечелиха тези избори, са правилни, може би и натам трябваше да се насочи вниманието, тъй като те са най-важни за икономиката, а именно справяне с корупцията и завладяната държава, включително регулатори и стимулиране на инвеститорите, които имат реални последствия върху икономиката. Трябва да се реши проблемът с корупцията, с конфликтите на интереси, с обществените поръчки, предназначени за обръчи от фирми, с концесиите, с изпращането на контролни органи бухалки. Само този приоритет изисква страхотен политически ресурс и промяна в капацитета и организацията на работа на администрацията. В това отношение има да се решават няколко ключови въпроса. Единият, който бе подминат, е сътрудничеството с прокуратурата“, подчерта експертът. В антикорупционната администрация в изпълнителната власт има безкрайни възможности за подобрения, допълни Руслан Стефанов. По думите му това изисква много сериозно фокусиране именно в тази област – освобождаване на българската администрация от политическия натиск, насочване на ресурси към преследване на обръчите от фирми и преориентиране на администрацията към подпомагане на бизнеса и гражданите. Цоня СЪБЧЕВА

26 Ноември 2021 | 20:12 | Агенция "Фокус"

„Продължаваме Промяната“ ще проведе дискусии за коалиционно споразумение по темите „Труд и социални грижи“, „Туризъм“, „Национална сигурност“ и „Спорт“

„Продължаваме Промяната“ ще проведе дискусии за коалиционно споразумение по темите „Труд и социални грижи“, „Туризъм“, „Национална сигурност“ и „Спорт“

София. До 27 ноември 2021 г. „Продължаваме Промяната“ провежда серия от дискусии по ключови политики с цел изработване на коалиционно споразумение. От 10.00 ч. паралелно ще се състои срещата по темите „Труд и социални грижи“ и „Туризъм“, а от 15.00 ч. ще се проведат срещите по темите „Национална сигурност“ и „Спорт“. Срещите ще бъдат проведени като паралелни дискусии и ще бъдат предавани на живо в страницата на „Продължаваме Промяната“ във Facebook, YouTube и на сайта promeni.bg. Коментари от страна на „Продължаваме Промяната“ ще има след приключване на пълния цикъл от срещи. Във всяка от дискусиите по различните теми са поканени да участват по трима експерти от БСП, „Има такъв народ“ и „Демократична България“. На тях ще бъдат обсъдени основните проблеми на съответния сектор, предложенията и мерките, които се предвиждат според програмите на различните партии. Във всяко от обсъжданията ще участва по един от лидерите на „Продължаваме Промяната“ Кирил Петков и Асен Василев.

26 Ноември 2021 | 07:19 | Агенция "Фокус"