НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ НОВИНИ ДО 20:07


СВЪРЗАНИ НОВИНИ

Европейски избори 2019 г.: Георги Първанов, президент (2002-2012 г.): И през годините досега премиерите винаги са участвали в предизборните кампании

Европейски избори 2019 г.: Георги Първанов, президент (2002-2012 г.): И през годините досега премиерите винаги са участвали в предизборните кампании

14 Май 2019 | 13:56 | Агенция "Фокус"
Благоевград. И през годините досега премиерите винаги са участвали в предизборните кампании. Това каза пред журналисти в Благоевград президентът на Р България (2002-2012 г.) Георги Първанов по повод информацията, че премиерът Борисов е председател на предизборния щаб на ГЕРБ, предаде репортер на Радио „Фокус“ - Пирин. Първанов заяви, че той самият винаги е бил против това и е имал срещу себе си такива премиери, които са били част от кампанията, но това не е добре. „Не е добре и министрите да участват в кампанията, предвид това, че се възползват от коли и други екстри, но това предполага решаването на такъв тип проблеми далеч преди началото на кампанията, защото в хода на кампанията виждаме, че се отговаря с претенции към президента и това затлачва дебата“, коментира Първанов.
„Президентът може и трябва да бъде коректив, но моята препоръка винаги е била да го прави по-рядко и само по ключови въпроси, защото обаждането по всяка тема и репликите за всяко нещо има опасност да обезценят неговата позиция и присъствие“, каза още той.
Натали СТЕФАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

ГЕРБ внесе жалба в ЦИК срещу президента Румен Радев (ОБЗОР)

ГЕРБ внесе жалба в ЦИК срещу президента Румен Радев (ОБЗОР)

13 Май 2019 | 17:54 | Агенция "Фокус"
София. ГЕРБ внесе жалба в ЦИК срещу президента Румен Радев с мотива, че е участвал в предизборната кампания на БСП. Жалбата беше внесена от депутата Тома Биков и зам.-председателя на изборния щаб на ГЕРБ Цветомир Паунов.
Пред журналисти те заявиха, че е недопустимо президентът – обединителят на нацията да прави предизборната кампания на политическа сила, в случая на БСП. „Тук трябва да си зададем въпроса, къде се намира предизборният щаб на БСП, дали той се намира в президентството, тъй като г-н Иво Христов в качеството му на кандидат за евродепутат от БСП, продължава да бъде председател на Стратегическия съвет към президента. Може би тук БСП и президентът са в много добра позиция, защото опорните точки се пишат от един и същи човек и те се ползват едновременно“, отбеляза Цветомир Паунов.
Той сподели притеснението на ГЕРБ от синхрона между БСП и президента Радев, защото не знаят какво може да произтече от него до изборите. Според тях за първи път в новата история на България президент си позволява да бъде пряк участник и пряк човек, който подкрепя предизборната кампания на една партия.
Жалбата срещу президента е заведена в деловодството на ЦИК и ще бъде разгледана на редовно заседание на комисията. От ГЕРБ изразиха надежда компетентните органи да вземат в предвид всички обстоятелства и факти, изложени в сигнала.
Представителите на ГЕРБ коментираха и инвестиционния въпрос, свързан с немската автомобилна компания „Фолксваген“, която се очаква да заработи в България. „Призоваваме президента Радев за радиомълчание по отношение на инвестиционната политика, необмислените му изявления пречат, а не помагат“, заяви депутатът Тома Биков. „В същото време се надяваме президентът да посъветва и съпругата си да не атакува големи стратегически компании, които в определени моменти биха могли да бъдат и стратегически инвеститори в България“, подчерта още Биков. Той добави, че когато президентът Радев заговори за корупция и офшорни сметки, не бива да пропуска споменаването на водача на листата на БСП Елена Йончева, за която има повдигнато обвинение от прокуратурата за пране на пари. „Абсолютно доказано, в продължение на години, тя е получавала заплата от 12 500 лв. през офшорни сметки. Когато се говори за офшорни сметки, добре е президентът да се обърне първо към собствената си партия и собствената си листа“, заяви Биков.
Реакцията на ПП ГЕРБ дойде след като преди два дни „БСП за България“ внесе повторна жалба в ЦИК и СЕМ за законови нарушения от страна на министър-председателя Бойко Борисов. ОТ БСП твърдят, че премиерът Борисов използва държавен ресурс за водене на предизборна кампания. Тогава те призоваха комисията да спазва закона и да загърби политическите си пристрастия при изясняването на обстоятелствата.
Даяна ДЮЛГЕРОВА

Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Европейски избори 2019: Цветомир Паунов: Притеснени сме от синхрона между БСП и президента Радев, не знам какво може да произтече от това до изборите

Европейски избори 2019: Цветомир Паунов: Притеснени сме от синхрона между БСП и президента Радев, не знам какво може да произтече от това до изборите

13 Май 2019 | 16:40 | Агенция "Фокус"
София. Притеснени сме от синхрона между БСП и президента Радев, не знам какво може да произтече от това до изборите. Това каза зам.-председател на Националния предизборен щаб на ПП ГЕРБ Цветомир Паунов след като внесоха в ЦИК жалба срещу президента Румен Радев за негово участие в предизборната кампания на БПС, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Жалбата трябва да бъде разгледана на редовно заседание на ЦИК, която трябва да се произнесе по компетентност. Ние се надяваме, че ЦИК ще вземе в предвид всички обстоятелства и факти, които сме изложили в жалбата, както и публикациите от медиите, които сме приложили като доказателства“, поясни Паунов. „При нас по-големият проблем и опасност е, че за първи път в най-новата история на България, президентът като обединител на нацията си позволява да бъде пряк участник и пряк човек, който подкрепя предизборната кампания на една или друга политическа сила, в случая говорим за БСП“, посочи той. „За нас е от изключително притеснение този учудващ синхрон между президента и БСП и участието им в тази кампания. Ние сме притеснени какво може да произтече от това в оставащите две седмици до датата на изборите 26 май“, допълни Паунов.
Даяна ДЮЛГЕРОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Европейски избори 2019: Тома Биков: Когато президентът Радев говори за офшорни сметки, трябва да спомене и Елена Йончева, която е получавала заплата по 12 500 лв. през такива сметки

Европейски избори 2019: Тома Биков: Когато президентът Радев говори за офшорни сметки, трябва да спомене и Елена Йончева, която е получавала заплата по 12 500 лв. през такива сметки

13 Май 2019 | 16:25 | Агенция "Фокус"
София. Когато президентът Радев говори за офшорни сметки, трябва да спомене и Елена Йончева, която е получавала заплата по 12 500 лв. през такива сметки. Това каза народният представител от ГЕРБ Тома Биков след като от партията внесоха в ЦИК жалба срещу президента Румен Радев за негово участие в предизборната кампания на БПС, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Не разбираме, защо след като президентът говори за офшорни сметки, не спомена, че водачът на листата на БСП г-жа Елена Йончева е политик, който получи обвинения от прокуратурата, защото е подозирана в пране на пари точно през офшорни сметки. Абсолютно доказано, в продължение на години, тя е получавала заплата от 12 500 лв. през офшорни сметки. Когато се говори за офшорни сметки, добре е президентът да се обърне първо към собствената си партия и собствената си листа“, заяви Биков.
Даяна ДЮЛГЕРОВА

Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Европейски избори 2019: Тома Биков: Призоваваме президента Радев за радиомълчание по отношение на инвестиционната политика, необмислените му изявления пречат, а не помагат

Европейски избори 2019: Тома Биков: Призоваваме президента Радев за радиомълчание по отношение на инвестиционната политика, необмислените му изявления пречат, а не помагат

13 Май 2019 | 16:16 | Агенция "Фокус"
София. Призоваваме президента Радев за радиомълчание по отношение на инвестиционната политика, необмислените му изявления пречат, а не помагат. Това каза депутатът от ГЕРБ Тома Биков във връзка с изказвания на президента Румен Радев, че е поканил немския президент в България и е имал ползотворни разговори с него, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Няма как в едно и също изречение да твърдиш, че правителството има свръх проблем с корупцията и в същото време преговаря на много високо ниво и много сериозно със свръх голям стратегически инвеститор. Тези неща по принцип са несъвместими“, посочи Биков. „На второ място бихме призовали президентът да запази радиомълчание по отношение на инвестиционната политика в момента, още няколко седмици, за да не попречи на преговорите, защото един президент не е в състояние да води големи инвестиции, но е в състояние да ги прогонва. С подобни необмислени изявления президентът пречи, а не помага“, добави той. „В същото време се надяваме президентът да посъветва и съпругата си да не атакува големи стратегически компании, които в определени моменти биха могли да бъдат и стратегически инвеститори в България“, подчерта народният представител от ГЕРБ.
Даяна ДЮЛГЕРОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Европейски избори 2019: Цветомир Паунов: Предизборният щаб на БСП дали не е в президентството, тъй като Иво Христов продължава да бъде председател на Стратегическия съвет към него

Европейски избори 2019: Цветомир Паунов: Предизборният щаб на БСП дали не е в президентството, тъй като Иво Христов продължава да бъде председател на Стратегическия съвет към него

13 Май 2019 | 16:04 | Агенция "Фокус"
София. Предизборният щаб на БСП дали не е в президентството, тъй като Иво Христов продължава да бъде председател на Стратегическия съвет към него. Това каза зам.-председател на Националния предизборен щаб на ПП ГЕРБ Цветомир Паунов след като внесоха в ЦИК жалба срещу президента Румен Радев за негово участие в предизборната кампания на БПС, предаде репортер на Агенция „Фокус“. По думите му президентът подкрепя само една политическа сила и това е БСП. „Последният пример е неговото участие и твърденията и внушенията, които той направи в Асеновград, в синхрон с изказванията на г-жа Корнелия Нинова, внушения които бяха направени срещу ГЕРБ, което е недопустимо. Тук, разбирате ли иронията? Неговото изказване в град Асеновград, от където е избран сегашния народен представител от БСП Манол Генов, единственият народен представител, срещу когото има повдигнато обвинение за купуване на гласове. Тук трябва да си зададем въпроса, къде се намира предизборния щаб на БСП, дали той се намира в президентството, тъй като г-н Иво Христов в качеството му на кандидат за евродепутат от БСП продължава да бъде председател на Стратегическия съвет към президента. Може би тук БСП и президентът са в много добра позиция, защото опорните точки се пишат от един и същи човек и те се ползват едновременно“, отбеляза Цветомир Паунов.
Даяна ДЮЛГЕРОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Европейски избори 2019: Цветомир Паунов: Недопустимо е президентът – обединителят на нацията да прави предизборната кампания на БСП

Европейски избори 2019: Цветомир Паунов: Недопустимо е президентът – обединителят на нацията да прави предизборната кампания на БСП

13 Май 2019 | 15:55 | Агенция "Фокус"
София. Недопустимо е президентът – обединителят на нацията да прави предизборната кампания на БСП. Това каза зам.-председател на Националния предизборен щаб на ПП ГЕРБ Цветомир Паунов след като внесоха в ЦИК жалба срещу президента Румен Радев за негово участие в предизборната кампания на БПС, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Преди малко в качеството ми на зам.-председател на Националния предизборен щаб на ПП ГЕРБ, заедно с колегата Тома Биков внесохме жалба в ЦИК за нерегламентирано и абсолютно безцеремонно участие на президента в предизборната кампания в полза на една политическа партия БСП“. „За нас е абсолютно недопустимо президентът, който според Конституцията олицетворява единството на нацията и спрямо чл. 14 от нея е обединител и човекът, който би трябвало да бъде изцяло неангажиран с политическа агитация, той да прави изцяло предизборна кампания на БСП“, посочи Паунов.
Даяна ДЮЛГЕРОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Европейски избори 2019: ГЕРБ внесе жалба в ЦИК срещу участието на президента Румен Радев в предизборната кампания на БСП

Европейски избори 2019: ГЕРБ внесе жалба в ЦИК срещу участието на президента Румен Радев в предизборната кампания на БСП

13 Май 2019 | 15:21 | Агенция "Фокус"
София. ГЕРБ внесе жалба в ЦИК срещу участието на президента Румен Радев в предизборната кампания на БСП, предаде репортер на Агенция „Фокус“. Представители на ГЕРБ внесоха жалба в Централната избирателна комисия. Оплакването е срещу участието на президента Румен Радев в предизборната кампания на БСП.
Реакцията на ПП ГЕРБ дойде след като преди два дни „БСП за България“ внесе повторна жалба в ЦИК и СЕМ за законови нарушения от страна на министър-председателя Бойко Борисов. ОТ БСП твърдят, че премиерът Борисов използва държавен ресурс за водене на предизборна кампания.
Даяна ДЮЛГЕРОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Европейски избори 2019: ГЕРБ внася жалба в ЦИК срещу участието на президента Румен Радев в предизборната кампания на БСП

Европейски избори 2019: ГЕРБ внася жалба в ЦИК срещу участието на президента Румен Радев в предизборната кампания на БСП

13 Май 2019 | 14:28 | Агенция "Фокус"
София. Представители на ГЕРБ ще внесат жалба в Централната избирателна комисия. Това съобщиха от пресцентъра на ПП ГЕРБ. Жалбата е срещу участието на президента Румен Радев в предизборната кампания на БСП. Внасянето на жалбата в ЦИК ще стане в 15.30 часа в сградата на ЦИК (входа от към Националната художествена галерия). След внасянето на сигнала ще бъдат направени изявления пред представителите на медиите.

Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Росен Плевнелиев, президент (2012-2017): Подкрепям казаното от Румен Радев да се бръкне по-дълбоко за офшорните сметки, но е добре той да погледне към себе си и своя екип

Росен Плевнелиев, президент (2012-2017): Подкрепям казаното от Румен Радев да се бръкне по-дълбоко за офшорните сметки, но е добре той да погледне към себе си и своя екип

13 Май 2019 | 08:08 | Агенция "Фокус"
София. Подкрепям казаното от Румен Радев да се бръкне по-дълбоко за офшорните сметки, но е добре той да погледне към себе си и своя екип. Това каза президентът в периода 2012-2017 г. Росен Плевнелиев в „Здравей, България“ по Нова телевизия. „Държавният глава денонощно говори колко корумпирана е България“, отчете Плевнелиев. Той посочи, че е получавал стотици обаждания от външни представители, които са го питали защо да инвестират в България след като държавния глава говори колко корумпирана е държавата ни. „Корупцията е навсякъде около нас. Тя е в държавния, тя е в частния сектор, но когато става въпрос за държавния глава и когато става въпрос за етап на развитие, в който ние се нуждаем от стратегически инвестиции, най-малкото, когато се говори за корупция, вече трябва да се дават конкретни примери. Трябва да се казва не затвор, а да се иска върховенство на правото, т.е. да се пожелае от страна на държавния глава една работеща система. Тези тежки думи от негова страна ни подреждат в една друга лига“, допълни Плевнелиев. Във връзка с думите на президента Румен Радев да се бръкне по-дълбоко и да се извадят офшорни сметки, Плевнелиев заяви, че подкрепя казаното от настоящия президент. „Точно така трябва да се действа, да се бръкне дълбоко и да се извади истината. Държавният глава е добре да погледне към себе си, към собствения си екип, ако щете към собствената си политическа партия - именно БСП, с чийто лидер той денонощно и навсякъде е заедно. Прокуратурата не преди дълго време извади доказателства именно за член на екипа на държавния глава с офшорни сметки. Така че държавният глава, когато говори, нека да бъде по-конкретен“, допълни още Плевнелиев.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Росен Плевнелиев, президент (2012-2017 г.): Политическото говорене на президента Радев за преговорите с „Фолксваген“ ще доведе до негативна реакция от страна на инвеститора

Росен Плевнелиев, президент (2012-2017 г.): Политическото говорене на президента Радев за преговорите с „Фолксваген“ ще доведе до негативна реакция от страна на инвеститора

12 Май 2019 | 16:04 | Агенция "Фокус"
София. Политическото говорене на президента Румен Радев за преговорите с „Фолксваген“ ще доведе до негативна реакция от страна на инвеститора. Това каза за Агенция „Фокус“ Росен Плевнелиев, президент в периода 2012-2017 г.
„Важно е да се знае, че самото политическо говорене по темата за преговорите с „Фолксваген“, на което сме свидетели днес от президента Радев, е дълбоко контра продуктивно и показва едно абсолютно неразбиране на процеса на преговори, в който ние се намираме. Защото преговорите са изцяло експертни – те се водят повече от година, аз участвам в тях и съм свидетел. Заедно със стотици представители на различни институции – на правителството, на областните властни, на местните власти, ние преговаряме вече повече от година и от президентството нямат нищо общо“, обясни Плевнелиев.
Той заяви, че преговорите и решението са на експертно ниво. „И политизирането на темата е дълбоко погрешно. Този, който политизира темата, практически пречи, а не помага - независимо кой е, а още повече като става въпрос за държавния глава на България. Така че това, че президентът Румен Радев говори по тази тема всъщност е контра продуктивно – това ни отдалечава, а не ни помага да се вземе позитивно решение от инвеститора, който от ден първи на преговорите, с които Радев няма нищо общо, е казал, че те са изцяло експертни и решението също. Нещо повече – това политизиране, на което днес сме свидетели от страна на президента Радев, ще доведе със сигурност до една негативна реакция от страна на инвеститора, който ни е предупредил преди повече от година – мълчете, работете с нас, докато стигнем до крайното решение. Затова именно апелирам към президента Радев да стои настрани, както и досега е стоял“, каза още той.
Плевнелиев посочи, че по този проект автомобилният клъстер и правителството работят повече от година и президентът Румен Радев никога не е имал нищо общо. „По-добре е и да няма. Защото в момента, в който той влиза, политизира и това показва неразбиране, контра продуктивно е и пречи вместо да помогне. Оттук нататък, ако нещо се случи, а решението по тази инвестиция може да се вземе много скоро – буквално в следващите дни, но може и да бъде наложено, спокойно можем да посочим президента Румен Радев като отговорен за едно крайно неадекватно действие в последния момент. Той иска да отреже лентичката, иска да се закичи със славата за нещо, за което нито е допринесъл, нито е заслужил. Мисля, че днешното действие на президента Радев е още едно доказателство за това, че днес виждаме големия сблъсък между популисти от една страна – тези, които практически се борят за народната любов, включително и манипулирайки народа, и от друга страна обществено отговорните лидери, които работят за тази стратегическа инвестиция – мълчат, работят здраво, преговарят. И всичко това, за да може наистина да се увенчаем с успех“, коментира той.
Цветилена СИМЕОНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Росен Плевнелиев, президент (2012-2017 г.): Президентът Румен Радев и неговият екип нямат нищо общо с преговорите с „Фолксваген“

Росен Плевнелиев, президент (2012-2017 г.): Президентът Румен Радев и неговият екип нямат нищо общо с преговорите с „Фолксваген“

12 Май 2019 | 15:49 | Агенция "Фокус"
София. Президентът Румен Радев и неговият екип нямат нищо общо с преговорите с „Фолксваген“. Това каза за Агенция „Фокус“ Росен Плевнелиев, президент в периода 2012-2017 г.
„Не само като държавен глава на България за периода 2012 – 2017 г., но и като създател и почетен председател на Автомобилния клъстер на България от самото начало – още от 2012 г., следя много внимателно развитието и съм подкрепил не една инвестиция в автомобилния сектор в България. За мен е много важно да се каже, че досега от създаването на автомобилния клъстер президентът Радев няма абсолютно нищо общо с него. В случая ние работим от продължение на години. Клъстерът се създаде в президентската институция и името на президента беше Плевнелиев“, заяви той.
Плевнелиев посочи, че 10 пъти е бил в Германия по време на своя мандат. „Построиха се много фабрики за компоненти. Визията беше наистина, след като постигнем едно ниво на готовност, да може да се случи една крайна инвестиция на един от стратегическите инвеститори в областта на автомобилостроенето. По отношение на изказването на президента Румен Радев, че специално за завода на „Фолксваген“ той е поканил германския президент, трябва да отбележим, че в това негово изказване много често има „аз, аз и аз“. Мисля, че трябва да гледаме фактите, а те са, че в делегацията на немския президент нямаше никакъв представител на концерна на „Фолксваген“, коментира Плевнелиев и посочи, че представители на „Шкода“, която е дъщерна на „Фолксваген“, преговарят с правителството и с Автомобилния клъстер вече повече от година. „Ние водим преговори ежеседмично – това е повече от година. И е добре да се знае от обществото, че президентът Радев и неговият екип нямат нищо общо“, заяви Плевнелиев.
Цветилена СИМЕОНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Президентът Румен Радев: За „Апартаментгейт“ трябват разкрития, присъди, конфискация и връщане на пари

Президентът Румен Радев: За „Апартаментгейт“ трябват разкрития, присъди, конфискация и връщане на пари

12 Май 2019 | 12:53 | Агенция "Фокус"
Асеновград. За „Апартаментгейт“ трябват разкрития, присъди, конфискация и връщане на пари. Това каза президентът Румен Радев пред журналисти в Асеновград във връзка с диалога между „Дондуков“ 1 и 2, предаде репортер на Агенция „Фокус“. По думите му „Апартаментгейт“ е само началото и вододел на къде ще вървим. „Не можем да градим модерна България, ако оставим нещата по старому - да се вихри безнаказаност и беззаконие“, допълни държавният глава. Според него трябват разкрития, присъди, конфискация и връщане на пари. „Аз напълно съзнавам, че премиерът е в много трудна ситуация и не си мислете, че искам България да затъва в корупционни скандали, да бъде синоним на корупция. На това нещо трябва да се сложи край, но този край няма да стане с мълчание, със спиране на говорене по тези теми, а с разнищване и прочистване. Виждате, че премиерът всяка седмица събира пряко подчинените му служби и компетентни органи и както се ровят в кофите за боклук за контрабандни цигари е време да се заровят и в задграничните офшорни сметки, в имотите и фирмите на политици чрез подставени лица. Иначе, ако и сега бъдат изпреварени от медиите, няма да могат да мотивират своето бездействие. И според мен проблемът на министър-председателя не е в липсата на домашни визити у негови министри и партийци. Не е дори и във факта, че назначеният от управляващите антикорпуционен орган не хваща необяснимото богатство на някои политици. Дори и да го правеше той щеше да констатира само крайната фаза на корупционния акт и малка част от откраднатото. Истинският проблем на премиера е, че безконтролният стил на управление генерира корупция в големи размери и това не може да се лекува с медийно осветяване на прегрешилите и оставки. За това трябват две важни неща - въвеждане на прозрачен и отговорен стил на управление с ясни механизми за контрол, които да пресекат корупционните потоци. Това е, което аз виждам като една необходимост, която да се извърши и разбира се затвор за прегрешилите“, каза държавният глава и посочи, че възстановяването на държавността минава през възмездието.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Президентът Румен Радев: Благодаря на премиера за разкриването на Висшето военновъздушно училище, но това не може да бъде цената на моето мълчание

Президентът Румен Радев: Благодаря на премиера за разкриването на Висшето военновъздушно училище, но това не може да бъде цената на моето мълчание

12 Май 2019 | 12:41 | Агенция "Фокус"
Асеновград. Благодаря на премиера за разкриването на Висшето военновъздушно училище, но това не може да бъде цената на моето мълчание. Това каза президентът Румен Радев пред журналисти в Асеновград във връзка с диалога между „Дондуков“ 1 и 2, предаде репортер на Агенция „Фокус“.Попитан как ще продължи диалогът му с министър-председателя и на какъв етап е, президентът отговори, че той е труден, поради безконтролното управление и безнаказаната корупция. По думите му има важни теми, по които съгласието е наложително като например привличането на стратегически инвеститор в областта на автомобилостроенето. „Специално за завода на „Фоксваген“ поканих германския президент, имах много ползотворни разговори с него и водената от него делегация. Изрично по мое настояване посетихме водещо немско предприятие и то в района на Пловдив, за да може чрез немските медии да стигне до широката немска общественост посланието, че нашият модел на икономическо сътрудничество е успешен, че България е надеждна и перспективна дестинация. Преди два дни получих много ласкаво и обнадеждаващо писмо от президента Щайнмайер и всичко това е изцяло в подкрепа на българското правителство. Ще бъда първият, който ще поздрави кабинета, когато сключи договор със стратегически инвеститор", каза държавният глава. Той обърна внимание, че
премиерът е поел личен ангажимент към него за възстановяване на Висшето военновъздушно училище. Президентът отчете, че министър-председателят го е изпълнил в срок и му благодари. "Такива неща трябва да стават по убеждение на самото правителство, а не в резултат на моя намеса. Но дори и безвъзвратно закъсняла тази стъпка е много важна и тя трябва да бъде подкрепяна. Така че има и диалог, има и взаимодействие по стратегически важни теми, но разкриването на Висшето военновъздушно училище не може да бъде цената на моето мълчание“, допълни президентът.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Европейски избори 2019: Премиерът Бойко Борисов: Откривам заводи на най-големите компании в света, а БСП ги мързи да ходят на работа

Европейски избори 2019: Премиерът Бойко Борисов: Откривам заводи на най-големите компании в света, а БСП ги мързи да ходят на работа

11 Май 2019 | 17:48 | Агенция "Фокус"
Русе. Разбирам кое дразни БСП, тях ги мързи да ходят на работа, а аз в събота откривам два завода на най- големите компании в света. Това каза премиерът Бойко Борисов пред журналисти в Русе на откриването на разширение на завода за производство на автомобилни части в града, предаде репортер на Агенция „Фокус“. Попитан как ще коментира сигнала на БСП в ЦИК срещу него и призива им да освободи или премиерския пост, или този на председател на предизборния щаб, Борисов посочи: „Аз не съм никакъв шеф, откривам заводите, с които сме работили месеци наред“. „Не се занимавайте с БСП“, посочи премиерът. „Какво да напуснем- да ги оставим пак да заробят държавата?“, попита той. „Виждате една предизборна дума не съм казал, ако не ме бяхте питали. Само показвам направеното“, изтъкна Бойко Борисов. „На приказки БСП са много силни- щели да осигурят високи доходи. Кое осигуриха те?“, попита още той.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Европейски избори 2019: БСП подаде жалба в ЦИК срещу премиера Бойко Борисов (ОБЗОР)

Европейски избори 2019: БСП подаде жалба в ЦИК срещу премиера Бойко Борисов (ОБЗОР)

11 Май 2019 | 15:26 | Агенция "Фокус"
София. БСП внесе сигнал в ЦИК срещу премиера Бойко Борисов. Сигналът бе входиран в комисията от председателя на Националния предизборен щаб на БСП Георги Свиленски и от народния представител и член на Правна комисия Явор Божанков. Заедно с тях бе и юрисконсултът на партията Аглика Виденова. „От две седмици Бойко Борисов изпълнява функциите на председател на Председателския предизборен щаб на ГЕРБ и съпътстващите ги коалиции. Това е в категорично противоречие на закона за администрацията“, заяви Георги Свиленски. Той призова ЦИК да спазва закона и да загърби партийните си пристрастия. Депутатът Явор Божанков обяви, че Бойко Борисов е в явна несъвместимост и нарушение на закона. Той посочи, че видно от съобщение, публикувано на официалната страница на ГЕРБ, че Бойко Борисов оглавява Председателски предизборен щаб. „Повече от всеки български гражданин министър-председателят е призван да спазва българското законодателство. Компетентен орган е ЦИК. Призоваваме ЦИК да даде указания на министър-председателя да освободи един от двата поста и да преустанови нарушението на българските закони“, призова Божанков.
Пред журналисти в Русе премиерът Бойко Борисов заяви: "Разбирам кое дразни БСП, тях ги мързи да ходят на работа, а аз откривам два завода на най- големите компании в света". Попитан как ще коментира сигнала на БСП в ЦИК срещу него и призива им да освободи или премиерския пост, или този на председател на предизборния щаб, Борисов посочи: „Аз не съм никакъв шеф, откривам заводите, с които сме работили месеци наред“. „Какво да напуснем- да ги оставим пак да заробят държавата. На приказки БСП са много силни- щели да осигурят високи доходи. Кое осигуриха те?“, попита той.
Агенция „Фокус“ припомня: На 10 май от ЦИК обявиха, че не са установени нарушения за предизборната кампания от страна на министър-председателя Бойко Борисов. Говорителят на ЦИК Александър Андреев коментира, че комисията не бива да влиза в какъвто и да е било дебат между институциите. „Беше разгледан сигнал, който постъпи онзи ден, във връзка с нарушение на предизборната кампания от страна на министър-председателя. ЦИК не установи нарушения и той остана за сведение“, посочи Андреев.
Коментарът на Андреев дойде след като в началото на седмицата от БСП анонсираха сигнала си на пресконференция. Тогава от партията обявиха, че ще сигнализират и Съвета за електронни медии. Председателят на Националния предизборен щаб на БСП Георги Свиленски призова министър-председателя Бойко Борисов да излезе в отпуск до евровота.
Пресконференцията и обвиненията на БСП предизвикаха полемика между „Дондуков“ 1 и 2. В свое телевизионно участие премиерът Бойко Борисов заяви, че програмата му в последните дни не е предвиждала предизборни мероприятия и заяви, че притесненията на БСП се отнасят и за държавния глава. „Когато си изпратиш шефа на пресцентъра за водач на листа на БСП или началника на кабинета за четвърти в листата, ясно е, че имаш политическо отношение. Трябва ли и той да излезе отпуска?“, коментира премиерът. По-късно държавният глава Румен Радев заяви, че е равноотдалечен от всички партии, но не мисли, че трябва да се води предизборна кампания с пари от държавния бюджет.
Във връзка с това, че двама от кабинета му - Елена Йончева и Иво Христов сега са част от листата на БСП за България за европейските избори държавният глава посочи: „Президентството не е феодална институция, всеки е свободен да взема решение“. По думите му опитите скандалите да бъдат заглушени с всякакви други мероприятия няма да сполучат, понеже хората вече очакват разнищването им, както и реални действия и противодействие на корупцията. В отговор министър-председателят Борисов посочи, че дори със самото си изказване президентът е взел страна. „Освен това, защо трябва да му напомням на кой пленум ходи като президент? Случайно са се озовали неговите хора в листата на БСП. Той ни прави на кьорави вече“, коментира премиерът.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Европейски избори 2019: Георги Свиленски, БСП: Призивът ми към ЦИК е да спазва закона и да загърби партийните си пристрастия

Европейски избори 2019: Георги Свиленски, БСП: Призивът ми към ЦИК е да спазва закона и да загърби партийните си пристрастия

11 Май 2019 | 11:48 | Агенция "Фокус"
София. Призивът ми към ЦИК е да спазва закона и да загърби партийните си пристрастия. Това каза пред журналисти председателят на Националния предизборен щаб на БСП Георги Свиленски във връзка със сигнала на партията в ЦИК, че има несъвместимост на функциите на Бойко Борисов - министър-председател и председател на Председателският предизборен щаб на ПП ГЕРБ и съпътстващите ги коалиции за предстоящите европейски избори, предаде репортер на Агенция „Фокус“. Във връзка със становището на ЦИК, че не са установени нарушения по отношение на предизборната кампания, свързани с премиера Бойко Борисов, Свиленски коментира: „Ние като политическа партия не искаме да правим или привнасяме междуинституционални борби, както те казаха. Призивът ми към тях е единствено да спазват закона и да загърбят партийните си пристрастия“. По думите му в закона ясно, точно, категорично, даже и за неюристи, е записано какво не може да бъде министър-председателят в България.
„Бойко Борисов е в явна несъвместимост и нарушение на закона“, каза пред журналисти народният представител от ПГ на „БСП за България“ и член на Правна комисия Явор Божанков. Той посочи, че видно от съобщение, публикувано на официалната страница на ПП ГЕРБ Бойко Борисов оглавява председателски предизборен щаб. Божанков отчете, че законът за администрацията в чл. 19, ал. 7, т. 5 е пределно ясен: министър-председателят не може да заема никакви ръководни длъжности в предизборен щаб. „Бойко Борисов е в явна несъвместимост и нарушение на закона. Повече от всеки български гражданин министър-председателят е призван да спазва българското законодателство. Компетентен орган е ЦИК. Призоваваме ЦИК да даде указания на министър-председателя да освободи един от двата поста и да преустанови нарушението на българските закони“, призова Божанков.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Европейски избори 2019: БСП внесе сигнал в ЦИК срещу премиера Бойко Борисов

Европейски избори 2019: БСП внесе сигнал в ЦИК срещу премиера Бойко Борисов

11 Май 2019 | 11:41 | Агенция "Фокус"
София. БСП внесе сигнал в ЦИК срещу премиера Бойко Борисов, предаде репортер на Агенция „Фокус“. Сигналът бе входиран в комисията от председателя на Националния предизборен щаб на БСП Георги Свиленски и от народния представител и член на Правна комисия Явор Божанков. Заедно с тях бе и юрисконсутът на партията Аглика Виденова.
„Внасяме сигнал във връзка с несъвместимост на функциите на г-н Бойко Борисов, който изпълнява функциите на министър-председател. От две седмици изпълнява функциите на председател на Председателският предизборен щаб на ПП ГЕРБ и съпътстващите ги коалиции. Това е в категорично противоречие на закона за администрацията“, каза Георги Свиленски.
БСП анонсираха сигнала си в началото на тази седмица на своя пресконференция. Тогава от партията обявиха, че за същото ще сигнализират и Съвета за електронни медии.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Европейски избори 2019: БСП ще внесе в ЦИК жалба срещу премиера Бойко Борисов

Европейски избори 2019: БСП ще внесе в ЦИК жалба срещу премиера Бойко Борисов

11 Май 2019 | 07:34 | Агенция "Фокус"
София. В 11.30 часа „БСП за България“ ще внесе нова жалба в ЦИК за законови нарушения от страна на премиера Бойко Борисов. Това съобщиха от пресцентъра на партията.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Eвропейски избори 2019: Александър Андреев, ЦИК: Не са установени нарушения от страна на премиера Бойко Борисов по сигнала за предизборната кампания

Eвропейски избори 2019: Александър Андреев, ЦИК: Не са установени нарушения от страна на премиера Бойко Борисов по сигнала за предизборната кампания

10 Май 2019 | 16:37 | Агенция "Фокус"
София. Не са установени нарушения от ЦИК за сигнала за предизборната кампания от страна на министър-председателя Бойко Борисов. Това каза пред журналисти говорителят на ЦИК Александър Андреев, предаде репортер на Агенция „Фокус“. На въпрос, свързан с това, че и президентът Румен Радев, и премиерът Бойко Борисов се обвиняват взаимно, че използват държавни средства за предизборната кампания, както и сигналите от БСП и ГЕРБ, Андреев коментира, че ЦИК не бива да влиза в какъвто и да е било дебат между институциите. „Беше разгледан сигнал, който постъпи онзи ден, във връзка с нарушение на предизборната кампания от страна на министър-председателя. Той във вчерашния ден беше разгледан и ЦИК не установи нарушения и той остана за сведение“, посочи Андреев. На въпрос, свързан с това, дали от ГЕРБ е постъпвал сигнал за агитация, Андреев посочи, че към момента от сутрешните часове на заседанието, не е разглеждан такъв сигнал. „Ако той е постъпил, ще бъде докладван съответно по члена, по който е разпределен и вече ЦИК ще се произнесе“, каза говорителят на ЦИК.
„В жалбата, която беше депозирана в ЦИК, бяха посочени сайтовете на медии, които са излъчили репортажи, във връзка с посещение от страна на министър-председателя Бойко Борисов на определени събития в страната, свързани с изпълнението на неговите функции, като премиер и в тази връзка ЦИК, след проведените обсъждания, в зависимост от аргументите, които бяха изложени в рамките на обсъждането, прецени, че тези изяви не отразяват предизборна кампания, осъществена от министър-председателя в това му качество. С оглед на това, няма използването на държавен ресурс, поради, което бяха оставени за сведение“, посочи Андреев.
По думите му на тези избори всеки избирател ще може да избере дали да гласува с машина или с хартиена бюлетина в секциите, в които е предвидено машинното гласуване. „Ако даден човек гласува с машина, в забележка в избирателния списък срещу неговото име се записва, че той е гласувал машинно. Срокът, за да може избирател да подаде заявление за гласуване по настоящ адрес изтича в събота и аз призовавам избирателите, които желаят да направят тази промяна, тоест да не гласуват в секцията по постоянен адрес, а по настоящ адрес да подадат заявление“, отбеляза говорителят на ЦИК. Той обясни, че заявлението може да бъде подадено по електронен път. „Подаването на заявлението става в общината по настоящия адрес. Те трябва да го попълнят и да заявят това желание и в този случай ще бъдат включени в избирателния списък по настоящ адрес, а ще бъдат заличени от избирателните списъци по постоянен адрес. Хората биха могли да направят тази справка на страницата на ЦИК, защото от ЦИК препращат към страницата на ГД ГРАО“, каза още той.
Ирина ИВАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Европейски избори 2019: БСП ще внесе в ЦИК жалба срещу премиера Бойко Борисов на 11 май

Европейски избори 2019: БСП ще внесе в ЦИК жалба срещу премиера Бойко Борисов на 11 май

10 Май 2019 | 15:57 | Агенция "Фокус"
София. На 11 май в 11.30 часа „БСП за България“ ще внесе нова жалба в ЦИК за законови нарушения от страна на премиера Бойко Борисов. Това съобщиха от пресцентъра на партията.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Европейски избори 2019: Нови искри между президент и премиер (ОБЗОР)

Европейски избори 2019: Нови искри между президент и премиер (ОБЗОР)

9 Май 2019 | 17:35 | Агенция "Фокус"
София. Нови искри прехвърчаха между президента Румен Радев и премиера Бойко Борисов във връзка с предизборната кампания за евровота на 26 май. Конфронтацията идва вследствие на подадените от БСП жалби до ЦИК и СЕМ за използването на държавен ресурс от министър-председателя за водене на предизборна кампания. Левицата настоява Борисов да бъде санкциониран заради нарушаване на правилата за финансиране на предизборната кампания, както и за нарушаване на правилата за предизборна агитация. "Посредством своите изказвания, той цели да създаде негативно внушение в избирателите и неправилна преценка на обстоятелствата", се казва в текста на жалбата. В нея се настоява и Бойко Борисов да бъде задължен да излезе в служебен отпуск като премиер по време на предизборната кампания, ако ще бъде председател на Предизборен щаб, или да се оттегли като такъв - по свой избор, поради несъвместимост с публичната длъжност, която заема.
От своя страна, вчера Борисов коментира, че програмата му през последните дни няма нито едно предизборно мероприятие. Той заяви, че ако БСП считат за предизборна кампания посещението на папата, силно го надценяват. Борисов посочи, че през последните дни е бил на парада на 6 май, на протест в Пловдив и на проверка в болницата в Ямбол. Той припомни, че за лечебното заведение правителство отпусна 27 млн. лв., както и 20 млн. лв. за училищни автобуси и 9 млн. лв. за машинно гласуване. „Ето това ми е била програмата и няма нито едно предизборно мероприятие“, заяви премиерът. Тогава той подчерта, че уважава президента. „Надявам се и той да ме уважава – каквото сме се разбрали, сме свършили работа“, каза още Борисов и посочи, че очаква държавният глава да е равноотдалечен от всички партии.
Ден по-късно, страстите бяха разпалени отново след изказване на президента Румен Радев пред журналисти след церемонията по поставяне на венци и цветя пред паметника на Незнайния воин по повод 74 години от края на Втората световна война, в което той посочва: „Аз съм равноотдалечен от всички партии и не мисля, че давам някакъв повод изобщо да се мисли в тази насока. По-скоро аз не мисля, че трябва да се води предизборна кампания с пари от държавния бюджет. Както виждате, обвиненията към мен са абсолютно несъстоятелни“. Във връзка с това, че двама от кабинета му - Елена Йончева и Иво Христов, сега са част от листата на БСП за България за европейските избори Радев посочи, че Иво Христов първо е напуснал президентството и тогава е започнал да води предизборна кампания. Държавният глава каза още, че опитите скандалите да бъдат заглушени с всякакви други мероприятия няма да сполучат, понеже хората вече очакват разнищване на тези скандали и реални действия и противодействие на корупцията.
На свой ред Бойко Борисов коментира темата пред журналисти в Сибиу, където участва в Среща на върха, с думите: „Колкото Плевнелиев беше еднакво отдалечен от БСП и ГЕРБ, толкова е и Радев“. На въпрос прави ли се кампания с държавни пари, Борисов заяви: „Президентът Радев я прави всеки ден, вместо да каже на неговите хора да се върнат на работа – защото не може да се водиш на работа в парламента и да не ходиш. Аз си показах цялата програма“. Борисов посочи, че дори със самото си изказване президентът е взел страна. „Президентът отива на пленум на БСП и след това казва, че е еднакво отдалечен. И после аз трябва да му коментирам думите. Видно е, че не е еднакво отдалечен. Случайно са се озовали неговите хора в листата на БСП. Той ни прави на кьорави вече. Аз проявявам джентълменство. Президентът с държавни пари прави кампания и трябва да се чуя с колегите от ГЕРБ да сезираме и ние ЦИК. Всяко негово изказване е в полза на опозицията“, каза още министър-председателят.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Европейски избори 2019: Премиерът Бойко Борисов: Колкото Плевнелиев беше еднакво отдалечен от БСП и ГЕРБ, толкова е и Радев

Европейски избори 2019: Премиерът Бойко Борисов: Колкото Плевнелиев беше еднакво отдалечен от БСП и ГЕРБ, толкова е и Радев

9 Май 2019 | 16:34 | Агенция "Фокус"
Сибиу. Видно е, че президентът Румен Радев не е еднакво отдалечен от всички партии, всяко негово изказване е в полза на опозицията. Това каза пред журналисти в Сибиу министър-председателят Бойко Борисов, предаде репортер на Агенция „Фокус“.
На въпрос прави ли се кампания с държавни пари, Борисов заяви: „Президентът Радев я прави всеки ден, вместо да каже на неговите хора да се върнат на работа – защото не може да се водиш на работа в парламента и да не ходиш. Аз си показах цялата програма. Ако е против да се дадат 20 млн. за училищни автобуси - да каже. 9 млн. лв. дадохме за машини за гласуване“. Борисов посочи, че дори със самото си изказване президентът е взел страна. „Освен това, защо трябва да му напомням на кой пленум ходи като президент? Случайно са се озовали неговите хора в листата на БСП. Той ни прави на кьорави вече. Аз проявявам джентълменство. Изцяло ние свършихме работата за военното училище в Долна Митрополия. Той 10 години се е борил и не е успя. Защо училището не го пуснаха в мандата на Орешарски“, коментира Борисов. „Президентът с държавни пари прави кампания и трябва да се чуя с колегите от ГЕРБ да сезираме и ние ЦИК. Всяко негово изказване е в полза на опозицията. Завчера говорихме за училището в Долна Митрополия колко се радва“, каза още министър-председателят. „Президентът отива на пленум на БСП и след това казва, че е еднакво отдалечен. И после аз трябва да му коментирам думите. Видно е, че не е еднакво отдалечен. Колкото Плевнелиев беше еднакво отдалечен от БСП и ГЕРБ, толкова е и Радев. Защо трябва да проявяваме лицемерие, от негова страна всъщност“ заяви Борисов.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Президентът Румен Радев: Равноотдалечен съм от всички партии, но не мисля, че трябва да се води предизборна кампания с пари от държавния бюджет

Президентът Румен Радев: Равноотдалечен съм от всички партии, но не мисля, че трябва да се води предизборна кампания с пари от държавния бюджет

9 Май 2019 | 09:57 | Агенция "Фокус"
София. Аз съм равноотдалечен от всички партии, но не мисля, че трябва да се води предизборна кампания с пари от държавния бюджет. Това каза президентът Румен Радев пред журналисти след церемонията по поставянен а венци и цвета пред паметника на Незнайния воин по повод 74 години от края на Втората световна война, предаде репортер на Агенция „Фокус“.
Радев коментира думите на премиера Борисов, който в телевизионно интервю заяви, че очаква президентът да е равно отдалечен от всички партии. „Аз съм равноотдалечен от всички партии и не мисля, че давам някакъв повод изобщо да се мисли в тази насока. По-скоро аз не мисля, че трябва да се води предизборна кампания с пари от държавния бюджет. Както виждате обвиненията към мен са абсолютно несъстоятелни... цитираният Иво Христов, първо напусна президентството и тогава започна да води предизборна кампания, така че нека се поучат и другите“, коментира Радев.
Във връзка с това, че двама от кабинета му - Елена Йончева и Иво Христов сега са част от листата на БСП за България за европейските избори държавният глава заяви. „Президентството не е феодална институция, всеки е свободен да взема решение. Направете си една справка колко съветници и секретари на предишни президенти още по време на мандатите на тези президенти какви постове после са заемали. Така че това е нещо нормално. И г-жа Йончева напусна Президентството в желанието си да се кандидатира за народен представител. Моите условия са ясни - напуска се Президентството и всеки е способен да се кандидатира за каквото си поиска. Така че тези упреци са абсолютно несъстоятелни, добави той.
Държавният глава каза още, че опитите скандалите да бъдат заглушени с всякакви други мероприятия няма да сполучат, понеже хората вече очакват разнищване на тези скандали и реални действия и противодействие на корупцията.
Ирина ИВАНОВА

Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Европейски избори 2019: Премиерът Бойко Борисов: Уважавам президента, надявам се и той да ме уважава – каквото сме се разбрали, сме свършили работа

Европейски избори 2019: Премиерът Бойко Борисов: Уважавам президента, надявам се и той да ме уважава – каквото сме се разбрали, сме свършили работа

8 Май 2019 | 18:11 | Агенция "Фокус"
София. Уважавам президента, надявам се и той да ме уважава – каквото сме се разбрали, сме свършили работа. Това каза министър-председателят Бойко Борисов в „Лице в лице“ по бТВ. На въпрос дали си е направил пиар с възстановяването на висшето военновъздушно училище в Долна Митрополия, премиерът попита: „Пиар за кой?“. Той уточни, че във връзка с военновъздушното училище в Долна Митрополия са действали заедно. „Ако някой от неговите хора слушат, без Иво Христов, защото той ще му предаде по друг начин. Когато беше командващ ВВС още от тогава сме говорили да възстановим военното училище. Даже и вчера се чухме по тази тема. Изключително и той доволен от това, което е направено. Продължаваме с пълна мощ да подпомагаме военното училище. То е в доста лош вид. Там ще се развие много и ще се учат не само летци и наземен състави и гражданска авиация“, каза още премиерът. По думите му това училище ще е добро за целия регион. „Догодина октомври-ноември магистрала „Хемус“ вече ще е между Плевен и Ловеч и студентите и преподавателите ще могат да се движат спокойно“, допълни той. Във връзка с реакциите му на изказванията на президента и в отговор на въпрос дали държавният глава е неговият опонент в политиката, Борисов каза: „В общи линии аз само тогава реагирам. Не, че е опонент, но той е държавен глава. Той е първата власт, той е върховен главнокомандващ. Когато се построяваме първи застава държавния глава, след него шефа на парламента, след това аз. Първият все да казва, че не е от властта, а виждате, БСП ми прави сметка в ЦИК, дали съм с кола, дали съм със самолет, дали съм пеша, дали с метрото. То същото важи и за него по тази логика. Когато си изпратиш шефа на пресцентъра за водач на листа на БСП или началник кабинета четвърти в листата на БСП, ясно е, че имаш политическо отношение. Трябва ли и той да излезе отпуска?“.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

СНИМКА НА ДЕНЯ
In memoriam. Красимир Узунов.
In memoriam. Красимир Узунов.

ВИДЕО
Неочаквана ваканция
Неочаквана ваканция
Официалната страница Информационна Агенция Фокус във Facebook
Начало | Услуги | Архив | Партньори | Тарифи | Радио реклама | За нас | Общи условия | Кариери | Контакти |
© 2019 Информационна агенция ФОКУС Съдържанието на Информационна агенция ФОКУС и технологиите, използвани в интернет страницата, са под закрилата на Закона за авторското право и сродните му права. Всички текстови, аудио, видео, фотографски и графични изображения, публикувани в базата данни, са собственост на Информационна агенция ФОКУС, освен ако изрично е посочено друго. ПОЛЗВАТЕЛИТЕ и АБОНАТИТЕ се задължават да използват материали от информационната база данни съгласно Общите условия на Информационна агенция ФОКУС и действащото в Република България законодателство.